برگزاری نشست علمی – پژوهشی با موضوع «بازنمایی حجاب در رسانه»

به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش مدرسه علمیه الزهرا المرضیه س اصفهان نشست علمی – پژوهشی با موضوع «بازنمایی حجاب در رسانه» برگزار نمود. استاد دعوت شده این نشست جناب آقای هاشمیان دبیر کمیته فیلم رصد نمای «ع» و فعال در زمینه حجاب و عفاف در اصفهان و فعال پژوهشی کانون نخبگان اصفهان زیر نظر دکتر بانکی بود.

هاشمیان گفت: در فضای حجاب و عفاف جریان مقابل برای تضعیف حجاب از تقلید استفاده می کند و جلوه گری را هدف اصلی خود قرار داده است به صورتی که در عرف جامعه فرد با حجاب خوانده می شود اما این حجاب خارج از عفاف است یعنی جلوه گری حجاب و این جلوه گری حربه رسانه مخالف می باشد.

وی گفت: الگو پذیری در سه حیطه گفتاری، دیداری، رفتاری است که در رسانه با محبوب کردن یک شخسیت با جاذبه های ظاهری و بدون حجاب، او را در این سه محور الگوی کودکان و در برخی موارد بزرگسالان می کنند و باعث زیر سوال رفتن حیا می شوند.

هاشمیان در پایان گفت: ما نیز در مقابل این جریان مخالف از تقلید استفاده می کنیم و این کار اشتباه بزرگی است، باید بدانید تا کار پژوهشی انجام نشود نمی توان وارد فضای ترویجی شد، شما نمی توانید وقتی جریان مخالف الگوی سازی کرده، فقط با زبان و بدون مطالعه عمیق به مقابله بپردازید.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.