برگزاری نشست علمی اعجاز بیانی قرآن در مدرسه علمیه الزهرا المرضیه (س) اصفهان


نشست علمی اعجاز بیانی قرآن در مدرسه علمیه الزهرا المرضیه (س) اصفهان با هدف آشنایی طلاب و بهره گیری از علم بلاغت برگزار شد.
سرکار خانم اشرف صدر ارحامی مدیر مدرسه علمیه الزهرا المرضیه (س) اصفهان گفت: در این نشست 100 تن از طلاب مقطع سطح دو این مدرسه علمیه مباحث مربوط به علم بلاغت که شامل علم معانی، علم بیان و علم بدیع است را فرا گرفتند.
وی افزود: مُدرس این نشست ولی الله جعفری مدرس حوزه و دانشگاه بود و مباحثی شامل چگونگی استفاده از علوم بلاغی، جایگاه گفتن هر سخن در موقع خود، لطایف و ظرایف قرآن و قصص قرآنی که چه نکته هایی در آن نهفته است را آموزش داد.
آقای جعفری اظهار داشت: قرآن معجزه است که هیچ کس مانند آن را نمی تواند بیاورد چرا که کلام بشری نیست، خداوند در قرآن بعضی آیات را طولانی تر و بعضی آیات را مختصر آورده که متناسب با مکان و شرایط زمان می باشد و اعجاز بلاغی قرآن یعنی همین.
وی افزود: بلاغت نیز علمی است که در وجود انسان هاست که یک سری افراد آن را رعایت می کنند و یک سری رعایت نمی کنند، اگر کسی بلاغت یاد گرفت می تواند بلیغ حرف بزند و آموزش دهد و این قاعده علم بلاغت است مانند گفتگوی خدا با حضرت موسی (ع) که گفتگویی طولانی است. همچنین اشاره به عبادت های امام سجاد (ع) با خدا نمودند.
وی تصریح کرد: اعجاز بلاغی قرآن اگر در حد ادعا باشد فایده ای ندارد بلکه باید در حد اثبات باشد.
وی در پایان به کتاب اعجاز بیانی قرآن نوشته عایشه بنت الشاطی اشاره نمود و گفت: یک مُبلغ بایستی با علوم بلاغی آشنایی کامل داشته باشد و متناسب با زمان، مکان و شرایط با مخاطبین ارتباط برقرار کند. اعجاز بلاغی قرآن اگر در حد ادعا باشد فایده ای ندارد بلکه باید در حد اثبات باشد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.