برگزاری کارگاهی با موضوع «مهارت در ارتباطات کلامی» در مدرسه علمیه زهرای مرضیه سلام الله علیها

برگزاری کارگاهی با موضوع «مهارت در ارتباطات کلامی» در مدرسه علمیه زهرای مرضیه سلام الله علیها

حوزه علمیه زهرای مرضیه سلام الله علیها اقدام به برگزاری  دومین  جلسه کارگاهی با موضوع مهارت در ارتباطات کلامی با حضور سرکار خانم حوا بهرامی استاد ومشاور حوزه در تاریخ98/02/11 نمود که با استقبال خوب طلاب، اساتید، کادر و دانش آموختگان مواجه شد.

خانم بهرامی در ابتدا به ابزارهای ارتباط اشاره کرده و بیان داشت که زبان، گوش، لمس، رابطه جنسی، شامه و بینائی ابزار ارتباطند که زبان و گوش مهم ترین ابزار ارتباط است. و لذا مؤثرترین نوع ارتباط حرف زدن  وگوش کردن است

وی در ادامه بیان کرد که صحبت کردن اصول سه گانه ای دارد: اصل اول: لطفا حرف بزنید. چرا که با حرف زدن خود افشاگری ایجاد می شود  و لذا تمایلات، نیازها، علایق و احساسات بهتر شناسایی می شود.  و سکوت کردن فقط با عث انزوای انسانها می شود. وی همچنین افزود در حرف زدن بایستی واقعی بود نه آرمان گرایانه ، بیان صریح و شفاف باعث میشود ارتباط بهتر و مؤثر تر برقرار شود. اصل دوم: از طرف کس دیگر  حرف نزنید بلکه احساسات و درخواست ها از طرف خود گوینده باید باشد  واصل سوم: پیام های سمی نفرستید. مشاور حوزه انواع پیام های زهر آلود را قضاوتهای منفی، برچسبهای کلی ترور شخصیت، تعمیم های افراطی، تهدید کردن، مقایسه منفی، پیش کشیدن گذشته، طعنه و کنایه معرفی کردند:. وی همچنین  دلائل استفاده از پیامهای سمی را  تلافی، احساس ضعف، قرارگرفتن در وضعیت خلقی نا مناسب و از دست دادن حساسیت نسبت به پیامهای سمی؛ بیان کرد.

در پایان این مشاور و استاد حوزه به سؤالات مخاطبان پاسخ داد.

برگزاری کارگاهی با موضوع «مهارت در ارتباطات کلامی» در مدرسه علمیه زهرای مرضیه سلام الله علیها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.