ترويج سبك زندگی در فضای مجازی، با تلفيقی از مفاهيم قرآنی و هنرهای اسلامی

تبيين سبك زندگی اسلامی ـ ايرانی در فضای مجازی

گروه فضای مجازی: رئيس سازمان دارالقرآن‌ الكريم گفت: مفاهيم قرآن، جذابيت بيشتری برای انتقال موضوع سبك زندگی دارد و اگر بتوانيم اين موضوع را به واسطه ابزار هنر در فضای مجازی به كاربران انتقال دهيم، تأثيرگذار خواهد بود.

مهدی قره‌شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآ‌ن‌ الكريم، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به جايگاه فضای مجازی در دنيای كنونی اظهار كرد: امروز فضای مجازی جايگاه خوبی را در دنيا به خود اختصاص داده است و به غير از ارتباطات، آموزش‌ها و حتی الگوپذيری از طريق اين فضا نيز انجام می‌شود.
وی افزود: به نظر می‌رسد ما بايد تا اندازه‌ای توانمندی‌های خود را در راستای بهره‌برداری از اين امكان يعنی فضای مجازی افزايش دهيم يعنی استفاده‌ای برای ارائه سبك زندگی اسلامی به كاربران كه اين موضوع پس از فرمايشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی به صورت جدی مدنظر قرار گرفته است.
رئيس سازمان دارالقرآن ‌الكريم تصريح كرد: بسياری از مردم به ويژه جوانان و نوجوانان از فضای مجازی استفاده می‌كنند و ما از اين ابزار می‌توانيم بخشی از آموزش‌ها و الگوها را به مردم انتقال دهيم، اما هنوز به آن توانمندی مطلوب نرسيده‌ايم و بايد تلاش كنيم تا در اين حوزه تقويت شويم. برای تحقق اين امر همه بايد تلاش كنند تا به لحاظ محتوا و شكل مطالبی كه منتشر می‌شود، برای مردم جذابيت داشته باشد.
وی بيان كرد: قرآن، جذابيت بيشتری برای پرداختن به موضوع سبك زندگی دارد. البته سازمان دارالقرآن‌ الكريم در اين راستا اقداماتی را انجام داده‌ است كه قرار است آن را در فضای مجازی توسعه دهيم تا مردم بتوانند بيشتر از آن استفاده كنند.
قره‌شيخلو اظهار كرد: همه انسان‌ها فطرتاً زيبايی‌دوست هستند و ما اگر هر چيزی را در قالب زيبا به مردم ارائه كنيم، آن‌ها علاقه‌مند می‌شوند. گروهی كه در قالب دشمنان اعتقادی و دينی ما قرار دارند از اين ابزار استفاده می‌كنند و سعی دارند عقايد باطل خود را در قالب زيبايی ارائه كنند كه متأسفانه موفق هستند. ما هم بايد تلاش كنيم تا از هنر و حس زيبايی دوستی كه مردم دارند، برای جذب بيشتر محتوای خوبی كه داريم، استفاده كنيم.
وی ادامه داد: استفاده از هنر زيبايی برای انتقال مفاهيم، تكنيك است و بايد نسبت به آن توجه شود و از متخصصان اين امر بهره‌مند شويم چرا كه دنيا، دنيای تخصص است.
رئيس سازمان دارالقرآن‌ الكريم تصريح كرد: متأسفانه در استفاده از هنرهای زيبا در انتقال مفاهيم تا اندازه‌ای ضعيف هستيم و در اين موضوعات بايد دولتمردان و حوزه‌های تخصصی بر اين موضوع فرهنگسازی كنند تا ما بتوانيم از اين ابزار هنر برای انتقال محتوای خوبی كه در قرآن و سنت پيامبر (ص) و اهل بيت(ع) است، استفاده كنيم و به مردم و همه دنيا ارائه دهيم.
وی بيان كرد: دشمنانمان قطعاً بيشتر و شديدتر از ما روی اين فضا كار می‌كنند و به دليل اينكه در اين حوزه از ما جلوتر بوده و صاحب تجربه بيشتری هستند، امكانات بيشتری دارند و اگر ما روی اين قضيه كم‌توجهی كنيم و سرعت و پيشرفت‌مان كند باشد، آنها بيكار نمی‌نشينند و اين فرصتی است كه در اختيار داريم تبديل به تهديد می‌شود و از اين فضا عليه ما استفاده خواهد شد.
قره‌شيخلو در پايان گفت: اگر كل كشور برای اين كار بسيج شوند و تلاش كنند تا از اين فضا و امكاناتی كه اين فضا در اختيار می‌گذارد، بهتر استفاده كنند؛ قطعاً بسياری از تهديدهايی كه وجود دارد، خنثی می‌شود و ما می‌توانيم اين تهديدها را تبديل به فرصت كنيم اما اگر كم‌كاری كنيم و توجهی به آن نداشته باشيم، فرصت‌ها از ميان می‌رود و تبديل به تهديد می‌شود.

منبع:

http://www.iqna.ir

 

  • نظر از: مولوی
    1392/01/27 @ 11:55:45 ق.ظ

    مولوی [عضو] 

    باسلام و تشکر
    موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.