دانشنامه جامع موضوعی و الفبايی امام علی(ع) منتشر شد

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1265741

گروه فضای مجازی: همزمان با ايام شهادت اميرمؤمنان حضرت امام علی(ع) از نخستين دانشنامه آنلاين موضوعی و الفبايی آن امام همام منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، همزمان با ايام شهادت اميرمومنان حضرت امام علی(ع) از نخستين دانشنامه آنلاين موضوعی و الفبايی آن امام همام در پايگاه جامع عاشورا به نشانی www.ashoora.ir رونمايی شد.

اين دانشنامه به همت پايگاه جامع عاشورا توليد شده است و حاوی بيش از 2800 واژگان و محتوای مرتبط با امام علی(ع) در قالب 21 نمايه اصلی ايجاد شده است.

قضاوت‌ها و معيارهای امام علی(ع)، پيشگويی‌ها و خبرهای حضرت از آينده، خاطرات مطرح شده به زبان اميرالمومنين(ع)، كرامات آن حضرت، داستان‌ها و روايات‌، فضائل و برتری‌ها‌، اصحاب و ياران و آيين جهاد، بخش‌های اصلی اين دانشنامه را تشكيل می‌دهند.

ديگر بخش‌های اصلی اين دانشنامه‌ همچون زندگانی و رفتار و عملكرد ايشان بصورت تفكيكی و تفصيلی درباره مسائل نظامی و دفاعی، امور اطلاعاتی، امنيتی و قضايی، رفتار و بينش سياسی، امور اعتقادی و عبادی و معنوی، امور تربيتی و پرورشی، لزوم نظارت مردمی، اخلاق اسلامی، اصول مديريت اسلامی، امور علمی و هنری، تفريحات و شادابی و امور بهداشتی، درمانی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ويژگی منحصر به فرد اين دانشنامه تركيب دسترسی موضوعی و الفبايی آن بطور همزمان است. اين ويژگی باعث می‌شود تا افراد بتوانند تمامی محتوای مرتبط با آن امام را هم بصورت تفكيك موضوعی و هم بصورت الفبايی، توأمان مشاهده كنند. بدين معنی كه با در اختيار داشتن اين قابليت، می‌توانند به‌سهولت به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته و آن را پيدا كنند. بدين منظور كافی است ابتدا بر روی موضوع مورد نظر خود كليك كرده و پس از آن با كليك بر روی حرف مورد نظر، تمامی واژگانی كه با آن حرف شروع می‌شوند، مشاهده كرد.

تفكيك و دسترسی مستقيم و ‌نمايش واژگان تصادفی در انتهای هر مطلب از ديگر شاخصه‌های اين دانشنامه آنلاين است. علاقه‌مندان می‌توانند به منظور دسترسی به اين دانشنامه به پايگاه جامع عاشورا به نشانی اينترنتی www.ashoora.ir و يا لينك زير مراجعه كنند.

شايان ذكر است پيش از اين نيز در راستای تكميل دانشنامه‌های جامع الفبايی و موضوعی در پايگاه جامع عاشورا به‌منظور ايجاد نخستين سامانه جدول‌ساز آنلاين اسلامی، دانشنامه‌های عاشورا و امام حسين(ع)، در بيش از 3500 واژه و اصطلاح، دانشنامه مهدويت و امام زمان(عج) در بيش از 2000 واژه و اصطلاح، دانشنامه جامع دفاع مقدس در بيش از 50000 واژه و اصطلاح و دانشنامه امام حسن مجتبی(ع) در بيش از 1000 واژه و اصطلاح در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
دانشنامه جامع موضوعی و الفبايی امام علی(ع)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.