دلنوشته/" معصومه ، شفیعه­ی داخل بهشت "(4)

800x600

xt-align: justify;">

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ” UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

height: 115%;" lang="FA">قال محمد بن علیِ الجواد : ” من زارها عارف بحقه وجب له الجنة “

خودمانی ­اش این می­شود : اگر حضرت معصومه (علیها السلام) را زیارت کنی در حالیکه نسبت به او شناخت داری بهشت بر تو واجب می­شود .

واجب می­شود یعنی این­که چیزی آن را از تو نمی­گیرد . یعنی این­که می­روی قم زیارت میشوی بهشتی ! فقط باید بشناسیش ! چگونه ؟! می­گویم برایت :

” عارف بحقها یعنی این­که باید بدانیم فاطمه معصومه کریمه­ ی اهلبیت است . “

انسان­ها در انفاق و بخشش چهار گروه هستند . پایین­ترین و پست­ ترین درجه­ ی آن لئیم است . لئیم یعنی کسی­که نه خودش می­خورد نه به دیگری می­دهد . درجه بعد آن بخیل است که خودش می­خورد ولی به بقیه نمی­دهد . درجه­ ی خوب آن سخی است که هم خودش می­خورد هم به دیگران می­بخشد ؛ و درجه ­ی عالی آن کریم است که خود نمي خوردولی به دیگران می­ بخشد .

عالی­ترین و بالاتر­ین درجه­ی انفاق  مخصوص انسان کریم است . اگر از کسی حاجتی بخواهی ، و او بدهد و دریغ نکندآن شخص “جواد” است ؛ ولی اگر کسی با این­که چیزی از آن نخواستی و حاجتت را بیان نکردی ، به تو بخشش وانفاق کرد  و حاجتت را برآورد ، آن شخص کریم است .

و حضرت معصومه کریمه­ ی اهل بیت است . یعنی حتی اگر هم ، از او نخواهی او خودش حواسش به تو هست . اوکریمه است ، از خودش ، از وجودش به دیگران مي بخشد. گاهی اوقات حتی اجازه نمی­دهد حاجتت به زبانت هم بیایدهمین­ که از دلت مرور کرد ، همین­که به زبانت چرخید : ” یا دختر موسی بن جعفر ” گره از کارت باز ميشود .

خواهر حوا بهرامی

از  مدرسه علمیه الزهرا المرضیه سلام الله علیها

 

 


بسم الله الرحمن الرحیم قال محمد بن علیِ الجواد : " من زارها عارف بحقه وجب له الجنة " خودمانی ­اش این می­شود : اگر حضرت معصومه (علیها السلام) را زیارت کنی در حالیکه نسبت به او شناخت داری بهشت بر تو واجب می­شود . واجب می­شود…" data-path="../../plugins/share_plugin/img/">
  • نظر از: روح و ریحان
    1392/06/16 @ 12:01:21 ب.ظ

    روح و ریحان [عضو] 

    مرغ دلم راهی قم می شود
    در حرم امن تو گم می شود

    عمه سادات سلام علیک
    روح عبادات سلام علیک

    کوثر نوری به کویر قمی
    آب حیات دل این مردمی
    میلاد کریمه اهل بیت بر شما مبارک

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.