دوره آموزش مجازی طرح ارزيابی و اعطای مدرك به حفاظ آغاز شد

 گروه فضای مجازی: دوره آموزش مجازی آمادگی آزمون‌های كتبی طرح ارزيابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كريم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، دوره مجازی آمادگی آزمون‌های كتبی(مرحله اول) طرح ارزيابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كريم از سه‌شنبه، 27 فروردين‌ماه از طريق پايگاه اينترنتی سازمان دارالقرآن الكريم به نشانی www.telavat.com آغاز شد.

دوره آمادگی آزمون اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كريم اين امكان را به مخاطبان می‌دهد تا پس از طی مباحث مطروحه در دوره آموزشی، آمادگی لازم را برای شركت در آزمون مذكور به دست آورند.

شركت‌كنندگان با حداقل آشنايی با حفظ و مفاهيم قرآنی كه از طريق آزمون تشخيص در ابتدای دوره مشخص می‌شود در يك دوره 14 ساعته با چگونگی مطالعه ترجمه قرآن، ترجمه نيم جزء از قرآن و نمونه سؤالات آزمون‌های گذشته آشنا شده و هفت ساعت آموزشی نيز برای رفع اشكال و پاسخ به سوالات در نظر گرفته شده است.

مخاطبان در پايان دوره در آزمون آزمايشی(مشابه آزمون‌های اصلی) شركت می‌كنند و برای آنها كارنامه آموزشی صادر می‌شود. اين دوره در نخستين گام در 10 جزء قرآن برگزار می‌شود، اما اين قابليت وجود دارد كه در صورت استقبال مخاطبان در سه سطح مجزا برای حافظان در 10، 20 و 30 جزء قرآن كريم طراحی و برگزار شود.

براساس اعلام سازمان دارالقرآن الكريم در پی تصويب اعطای مدرك به حافظان قرآن كريم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشكيل دبيرخانه تخصصی اين طرح در سازمان دارالقرآن الكريم و تعيين ضوابط مربوطه توسط اين دبيرخانه، تاكنون هفت آزمون سراسری برگزار شده است.

در مجموع حدود 25 هزار نفر از علاقه‌مندان در اين آزمون‌ها شركت كرده‌اند كه فقط 10 درصد از اين افراد توانسته‌اند با موفقيت وارد مراحل بعدی آزمون‌های شفاهی و كتبی و دريافت مدرك شوند.

 منبع:http://www.iqna.ir/fa/news

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.