دین‌گریزی به روش پیامکی!/ شلیک نرم به اعتقادات مذهبی

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1424035

 

 

دشمنان اسلام برای تضعیف ایمان با استفاده از پیامک‌های برنامه‌ریزی شده در پی تقدس‌زدایی از اسلام و مقدسات شیعی، به منظور ایجاد رخنه در دیوار نفوذناپذیر ایمان در بین اسلام‌باوران هستند.

دین‌گریزی و تقدس‌زدایی توسط دشمنان اسلام، برنامه‌ای است که سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی و هزینه کرده‌اند. به حدی که می‌توان تاریخ فعالیت آنها را از تمسخر کشتی‌سازی حضرت نوح(ع)، توسط کفار زمان آن بزرگوار عنوان کرد که به عنوان اولین نمونه های تاریخی از تلاش جبهه کفر و پیروان شیطان به منظور تقدس زدایی از فرستادگان خدا عنون کرد.

جاذبه‌های کاذب و تهاجمات فرهنگی عامل سردرگمی

باید به این واقعیت اذعان داشت که برخی از جوانان و حتی بزرگسالان در عمل به آموزه‌های دینی دچار سردرگمی و تزلزل هستند و جاذبه‌های کاذب و تهاجمات فرهنگی توانسته است بر آنان تأثیر بگذارد. اما اگر دین به درستی به مردم نشان داده می‌شد شاهد این سردرگمی نمی‌شدیم تا جایی که امام رضا(ع) نیز در حدیثی می‌فرمایند: «اگر زیبایی‌های دین برای مردم روشن شود، مردم عاشق آن می‌شوند».

در این میان دشمنان با نقشه‌ها و اعمال شیطانی خود به راه‌های گوناگونی تصویری نارسا از دین ارائه می‌دهند. آنها تلاش خود را می‌کنند که با هر ترفندی مردم را از گرایش به دین و اسلام باز دارند.

محو احساس روحانی و خشوع فرد در مقابل مقدسات

دشمنان تلاش دارند با محو هرگونه احساس روحانی و خشوع فرد در مقابل مفهوم، ارزش و یا شخصیتی مقدس، به تقویت تفکرات مادی و نفی ارزش‌ها و درجات معنوی و الهی در باورهای شخص یا جامعه ورود پیدا کنند و آنها را وارانه جلوه داده و یا دروغ نشان دهند؛ یک مثل معروف داریم که بهترین راه خراب کردن چیزی، بد دفاع کردن است.

تقدس زدایی با سرمایه گذاری‌های کلان

در سال‌های اخیر جبهه استکبار به خوبی دریافته است که مهمترین شاخص قدرت مسلمانان در اتکای نیروهای آن به خدا و ایمان خدشه ناپذیر آنان به عنایات الهی و مقدسات اسلامی است. از این رو و برای تضعیف این نقطه قوت، به شدت در پی تقدس‌زدایی از اسلام و مقدسات شیعی به منظور ایجاد رخنه در دیوار نفوذناپذیر ایمان در بین اسلام‌باوران و مقابله با ایجاد هرگونه تمایل در بین سایر جوامع برای پیوستن به این جبهه مقاومت است، لذا ابزار تقدس زدایی را با سرمایه گذاری‌های کلان به کار گرفته است.

نمونه‌های این تقدس‌زدایی که شاید حتی تا چندی پیش باورمان نمی‌شد که یکی از ابزارهای دین گریزی‌ است استفاده از پیامک‌هایی است که متن آنها حاوی بعضی از سوره‌های قرآن و یا صفات خداوند و … است که در آن از دریافت کننده خواسته می‌شود که متن آن را خوانده و به چند نفر دیگر پیامک کرده تا خبر خوشی به آنها برسد.

در نگاه اول بعد از برخورد با این پیامک‌ها درمیابیم که کار بسیار ارزشی و مذهبی است و بسیاری هم خواسته‌ پیامک را انجام می‌دهند. اما نکته قابل تأمل و حساب شده‌ای که در این پیامک‌ها است، بازی با اعتقاد خواننده پیامک است.

این انتظار هیچوقت به پایان نمی‌رسد

متن پیامک ابتدا از فرد می‌خواهد که متن را خوانده و آن را به چند نفر پیامک کند تا خبر خوشی به آن برسد. اما وقتی که فرد این‌کار را کرده و با اعتقاد به اینکه این متن، کلام خدا و قرآن است بعد از ارسال پیام به دیگران منتظر خبر خوش می‌ماند، اما این انتظار هیچوقت به پایان نمی‌رسد. از اینجا به بعد آغاز ناامیدی از دین به روش کاملا نامحسوس اتفاق می‌افتد؛ فرد پیامک‌‌ را فرستاده و منتظر خبر خوش است اما هیچ خبر خوشی را دریافت نمی‌کند.

خبر خوشی که دروغ بود

جالب‌تر اینجا است که در بعضی از این پیامک‌ها زمان مشخصی را هم اعلام کرده‌اند. به عنوان مثال آمده است که، اگر این کار را انجام دهید تا 10 دقیقه دیگر خبر خوشی به شما خواهد رسید و اگر کوتاهی کنید عواقب آن با خود فرد خواهد بود. فرد هم با فکر اینکه با ارسال پیامک به دیگران به منظور و مقصود خود می‌رسد، آن را انجام می‌دهد، اما ..

تقدس‌زدایی با روش‌های نه چندان تند و اعتقادی عملیاتی شود

این پروژه و امثال آن در سطوح مختلف و با استفاده از ابزار متنوع ارتباطی در جامعه مورد هدف اجرا می‌شود. به‌صورت کلی می‌توان تقدس‌زدایی و دین‌گریزی را در دو سطح نامحسوس و محسوس درجه بندی کرد. در سطح نامحسوس که مخاطب اصلی آن اقشار متدین و مذهبی هستند، تلاش می‌شود تقدس‌زدایی با استفاده از روش‌های نه چندان تند و با بهانه‌های اعتقادی عملیاتی شود.

بهره‌برداری از اعتقادات

از آنجایی که اعتقادات به شدت مورد استقبال آحاد جامعه قرار می‌گیرد و حساسیت برانگیز است و با استفاده از ابزار ارتباطی کنونی به سرعت قابل انتشار است، به شدت توسط دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه و ضددین مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

استفاده از سطح نامحسوس و نرم برای تقدس زدایی

اما در سطح محسوس که مخاطب اصلی آن جامعه غیر مسلمان است، هدف ایجاد اسلام‌هراسی و مقابله با جذب نیروهای تازه به جبهه اسلام است. در سطح محسوس به دلیل اهانت‌های آشکار، تهمت‌زنی و افتراهای سنگین، جامعه متدین به شدت به واکنش می‌دهند و از این رو مخاطبی در بین نیروهای متدین و مذهبی ندارد. از این رو، ابزار اصلی دشمن برای نفوذ در جامعه اسلامی، استفاده از سطح نامحسوس و نرم برای تقدس زدایی است.

جوانان، به ابزار انتشار این ویروس تبدیل نشوند

پس مردم باید با افزایش هوشیاری و بصیرت و دقت در مضامین پیامک‌های دریافتی و با توجه به اثرات مخرب این پیامک‌ها بر ضمیرناخودآگاه آنان علی الخصوص جوانان، به ابزار انتشار این ویروس جنگ نرم که در اتاق‌های فکر جنگ نرم دشمن تولید شده است، تبدیل نشوند. از مسئولین محترم نیز انتظار می رود با شناسایی سرمنشا ساخت و انتشار این ویروس‌ها به معرفی چهره اصلی آنان به مردم و دستگیری و تحویل آنان به مقامات قضایی مبادرت ورزند.

در نهایت سخن را با این کلام مقام معظم رهبری به پایان می‌رسانیم که : در جنگ روانی و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته می‌شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید که آنها را منهدم کند؛ به سراغ ایمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها، پایه‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور؛ دشمن به سراغ این‌ها می‌آید که این‌ها را منهدم بکند.(مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، 2/7/1388)

یادداشت از وهاب خدابخشی


  • جان نثاری
    نظر از: جان نثاری
    1393/04/14 @ 09:21:10 ق.ظ

    جان نثاری [عضو] 

    ممنون و التماس دعا

  • نظر از: یاس کبود
    1393/04/14 @ 01:35:06 ق.ظ

    یاس کبود [عضو] 

    سلام خدا قوت
    واقعا عالی بود ،ای کاش تمام مسلمانان جهان مخصوصا ایرانی هابه بصیرت برسند
    التماس دعا

  • ساده
    نظر از: ساده
    1393/04/12 @ 11:43:17 ق.ظ

    ساده [بازدید کننده]

    با سلام و احترام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه عزیز

    المومن کیُس -مومن باید زرنگ باشه -هرچه که گفتند نباید به زودی قبول بکنه

    انشاالله تیر معاندین و مخالفین تشیع به سنگ میخوره و نمیتونن کاری از پیش ببرند

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.