روشهای مطالعه کتب استاد شهید مطهری

1) روش روزنامه خوانی

2) روش تقریری

3) روش تحقیقی

البته روش های دیگری هم هست که باتوجه به افراد وسطح تحصیلات متفاوت است ،در روش پیشنهادی ما اولین روش آن است که متربی شروع می کند به مطالعه کتب با سیر مشخص یعنی سیر پیشنهادی که کتب تقسیم بندی شده از آسان به سخت و البته در دور اول شروع می کند به مطالعه کتب و هدف او اتمام کتاب است با سرعت وبدون عمیق شدن در مطالب کتب که به اصطلاح روش روزنامه خوانی می گویند و این روش محاسن زیادی دارد اول اینکه متربی می تواند سریع یک دور را به پایان برساند و در دورهای بعدی مطالبی را که متوجه نشده و از آن ها عبور کرده ، جبران می کند.

حسن دیگر این روش این است که چون مطالب کتب استاد اکثرا عقلی و استدلالی هست ونیاز به فکر کردن وعمیق شدن دارد خسته کننده می شود و بعد از مدتی کتاب ها را رها می کند وموفق به اتمام سیر نمی شود ولی در این روش متربی خسته نمی شود  و دور اول را به پایان می رساند.

بعد از اینکه با این روش دور اول در زمان کوتاه تمام شد وارد دور دوم می شویم شروع می کنیم به مطالعه ولی این بار کمی عمیق می شویم و مطالب مهم را علامت گذاری می کنیم.

در دور سوم عمیق تر می شویم وشروع می کنیم به خلاصه برداری و مباحثه کردن لازم به ذکراست که این روشها نسبت به افراد وسطح تحصیلات متفاوت می شود که برنامه ریزی خاصی می طلبد.

سیر پیشنهادی کتب استاد ازآسان به سخت :

1)داستان راستان 2جلد

2)حماسه حسینی 2جلد

3)حکمت هاواندرزها 2جلد

4)آزادی معنوی

5)ده گفتار

6)پانزده گفتار

7)بیست گفتار

8)سیری در سیره نبوی

9)سیری در سیره ائمه اطهارعلیهم السلام

10)جاذبه ودافعه

  • نظر از: فرهنگی
    1391/01/20 @ 01:42:21 ب.ظ

    فرهنگی [عضو] 

    سلامت باشید و سربلند ان شالله

  • نظر از: فرهنگی
    1391/01/20 @ 01:16:27 ب.ظ

    فرهنگی [عضو] 

    سلام. ممنونم ازتون. واز مطلب مفیدتان

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.