رسانه مدرن وظرفیت تبلیغ دین ...

دین به عنوان یک منبع معنا و محتوا، در درون خود، رسانه نیز دارد.

به این عنوان که دین به عنوان یک برنامه زندگی راهکارهایی را برای انسان در نظر گرفته است، اما رسانه در محتوای دینی بیش از این که ابزار باشد، یک قالب متناسب با معناست. به عنوان نمونه “صداقت” یکی از مهمترین رسانه پیامهای دینی است.

یا پای بندی به دستورات دین، خود رساترین رسانه دینی محسوب می شود. همچنان که به فرمایش امام ششم، کاراترین رسانه دینی، مومنانی هستند که با عمل خود دین را ترویج و تبلیغ می کنند.

گوهر رسانه ای دین، نکته گم شده تبلیغات دینی در تبلیغات امروز است. رسانه دینی وابسته به ابزار نیست. رسانه دینی روح دیانت است که بیش از ابزار و آلات نوین و فناورانه، در تفکر صحیح، ایمان صادقانه و رفتار آگاهانه متجلی می شود.

در صورتی که بتوان چنین قالبهای متناسب با معانی و محتوای دینی را فراهم کرد، آنگاه ساده ترین ابزارهای تکنیکی نیز به برنده ترین و موثرترین رسانه های تبلیغی تبدیل خواهد شد. آنجه در انقلاب اسلامی و الگوی حضرت امام شاهد بودیم این بود که ایشان با بهره گیری از ایمان صادقانه، رفتار آگاهانه و تفکر صحیح دینی ابزارهای ساده ای مانند اعلامیه و نوار را به خدمت گرفته و از این طریق پیام انقلاب اسلامی را به نحو احسن به مخاطبین ابلاغ کردند.

در روزگار کنونی نیز تبلیغ دین بیش از آنکه نیازمند شبکه های ماهواره ای، فناورینهای نوین رایانه ای و مانند آن باشد نیازمند گوهر رسانه ای دین است. چرا که اگر جز این بود امروز رسانه های منسب به وهابیت می بایست برترین رسانه های منتسب به دین در جهان معاصر باشند. حال آنکه می دانیم چنین نیست.

  • 5 stars
    سایت ساز رایگان
    نظر از: سایت ساز رایگان
    1391/06/30 @ 10:03:23 ب.ظ

    سایت ساز رایگان [بازدید کننده]

    هم وطن شما هم در گسترش اسلام نقش ايفا نماييد .
    و به سايت ما لينک دهيد
    با سلام فناوري اطلاعات عصرارتباط در نظر دارد به منظور گسترش اسلام ناب محمدي اقدام به راه اندازي سايتهاي رايگان ويژه هيات مذهبي حسينيه ها و مراکز فرهنگي نمايد لذا خواشمند است شما با لينک به سايت ما ما را در اين مهم ياري رسانيد
    هم وطن شما هم در گسترش اسلام نقش ايفا نماييد .
    http://asrertebat.ir/portal/index.php/our-services/free
    آدرس شرکت :مشهد بلوار خيام 46 چهارراه دوم سمت چپ نبش خيبر 5
    تلفن :
    05117237274
    05117289061
    05117631691
    تلفکس:
    05117631691
    http://asrertebat.ir/portal/index.php/our-services/free

  • نظر از: الزهرا (س) نصر
    1391/01/23 @ 11:30:49 ق.ظ

    الزهرا (س) نصر [عضو] 

    رسانه ما تنها کاری که نمیکنه تبلیغ دین می باشد !

  • نظر از: پشتیبانی 2 کوثر بلاگ
    1391/01/22 @ 12:19:57 ب.ظ

    پشتیبانی 2 کوثر بلاگ [عضو] 

    سلام. ضمن تشکر ازشما اگر از جایی گلچین میکنید منبع را بفرمائید. اگر از تحلیل های خود استفاده می کنید نام نویسنده را ذکر کنید. تشکر

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.