معرفی برترین آثار مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره حماسه ۹ دی

پیوند: http://www.ghatreh.com/news/nn17214032


۲۵ کتاب درباره فتنه ۸۸ از سوی مرکز اسناد منتشر شده است

مرکز اسناد انقلاب اسلامی با توجه به اینکه حماسه ۹ دی از حیث ماهیت، علل، اهداف، آثار و پیامدها و موقعیت زمانی و موضوعی، منحصر به فرد بود، تاکنون ۲۵ جلد کتاب درباره حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس: معرفی برترین آثار مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره حماسه ۹ دی



 

 

 

ایران به ویژه در سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از این نوع رخدادها زیاد به خود دیده است، در بررسی این رخدادها، حماسه 9 دی از حیث ماهیت، علل، اهداف، آثار و پیامدها و موقعیت زمانی و موضوعی، منحصر به فرد بود.به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی در تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی هر کشور به رخدادهایی می‌توان اشاره کرد که نقطه عطفی در روند تحول، تثبیت و یا شکوفایی و بالندگی بیشتر آن محسوب می‌شوند.

9 دی چه عناصر و شاخصه هایی داشت که آن را ماندگار کرد و یوم الله شد؟ تحلیل درست و درک بیشتر این حماسه مستلزم بازخوانی حوادث مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری دهم است؛ حوادثی که با سناریوهای از پیش طراحی شده مبتنی بر مختصات کودتای مخملی، به صورت گام به گام به اجرا درآمد. عوامل خارجی کودتا و عناصر و بازیگران داخلی آن، هرکدام در جای خود، در سناریوهای مرحله‌ای برای اجرای سناریوی بزرگ (پایان دادن به انقلاب و براندازی نظام) به ایفای نقش پرداختند تا اینکه یک جنگ نرم تمام عیار را به ملت ایران تحمیل کردند و فتنه‌ای عمیق رقم خورد.

رفتارشناسی فتنه و بازیگرانش در روزهای محرم و عاشورا، مقطع مهمی در ارزیابی جریان فتنه است که بر عبور از انقلاب و نظام و تعرض به اعتقادات، ارزش ها و باورهای دینی اصرار داشتند. اگرچه نشانه های آن در اردوکشی های قانون شکنانه و اغتشاشات خیابانی پس از 22 خرداد، رخ نمود؛ اما نقطه اوج هنجارشکنی های فتنه گران، در عاشورای 88 رونمایی شد و باعث گردید خشم ملت انقلابی و با بصیرت ایران برای عقیم نمودن فتنه و خلق یک حماسه ماندگار دیگر در تاریخ ایران در روز 9 دی ماه برانگیخته شود.

با توجه به رسالت فرهنگی و اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به عنوان اولین و فعال‌ترین مؤسسه فرهنگی در حوزه انتشار مکتوب در مورد فتنه 88 و حماسه نه دی، تا کنون 25 جلد کتاب در این مورد چاپ کرده که در ادامه برای فهم بیشتر حماسه 9 دی به این کتب اشاره می‌شود.

1. مجموعه اعترافات فتنه88(جلد اول)

2.  مجموعه اعترافات فتنه88(جلد دوم)

3. مجموعه اعترافات فتنه88(جلد سوم)

4. نظریه فتنه

5. قطعه 26 (جلد اول)

6. قطعه 26 (جلد دوم)

7. نگهبان آراء

8. شورش اشرافیت بر جمهوریت

9. ماشاءلله حزب الله

10. تکیه گاه

11. نقشه راه

12. شنبه پس از انتخابات

13. اولیگارشی علیه جمهوری

14. روزشمار هشت ماه نبرد مقدس

15. آرکیو 88

16. بازخوانی دیدگاهای سیاسی و فقهی آیت الله صانعی

17. شوالیه اناث

18. مهدی کروبی در مدار سقوط

19. تقلب بزرگ

20. انقلاب های رنگی و انقلاب اسلامی ایران

21. تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی در انتخابات دهم ریاست جمهوری

22. نقش انگیس در فتنه 88

23. نقش بهائیت در فتنه 88

24. نه ده

25. نظرسنجیهای خارجی در انتخابات دهم ریاست جمهوری

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.