معرفی نرم‌افزار قرآن‌پژوهی «الانوار» + دانلود

گروه فضای مجازی: «الانوار» يك نرم‌افزار رايگان و متن‌باز قرآن‌پژوهی است كه با وجود گذشت ماه‌ها از عرضه آن به دنيای ديجيتال، همچنان جزء نرم‌افزارهای مفيد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، الانوار يك نرم‌افزار كاملاً رايگان و متن‌باز قرآن‌پژوهی است كه در حال حاضر به سه زبان‌(فارسی، عربی و انگليسی) ترجمه شده است و در تمامی سيستم‌عامل‌های ويندوز و لينوكس و مك، قابل اجراست. كار با آن ساده و كاربرپسند است.

امكانات زيادی در اين نرم‌افزار وجود دارد كه تلاوت‌كنندگان قرآن را در امر پژوهش و تحقيق و تعمق در قرآن ياری می‌دهد. از ديگر امكانات اين نرم‌افزار، امكان افزودن ترجمه‌های مختلف قرآن به نرم‌افزار است كه در حال حاضر حدود ۱۱ ترجمه فارسی و مجموعاً بيش از ۱۰۰ فايل ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف دنيا در آن قابل دسترسی است.

دو تفسير گرانقدر الميزان و نمونه در اين نرم‌افزار قابل دسترسی است و امكان دانلود و نصب ترجمه‌ها و تفاسير به طور مستقيم از طريق نرم‌افزار وجود دارد. مقايسه بين ترجمه‌ها، مقايسه بين تفاسير، يادداشت‌گذاری ذيل هر آيه، موضوع‌بندی آيات قرآن با بيش از ۴۰۰ عنوان موضوع قرآن و امكان اضافه كردن يا حذف كردن موضوعات توسط كاربر نرم‌افزار از ديگر امكانان اين نرم‌افزار است.

همچنين آيات تكرار شده، آيات مرتبط از لحاظ موضوعی، قرائت آيات قرآن بصورت آنلاين به همراه ذخيره‌سازی فايل‌های دانلود شده و آفلاين توسط قاريان مختلف، تنظيم تكرار قرائت آيات، قرائت آيات در محدوده يك سوره يا يك حزب يا يك جزء، جستجوی پيشرفته، جستجوی ريشه‌ای كلمات قرآن، نمايش سوره‌ها در تب‌های مختلف، ذخيره‌سازی با فرمت‌های html و pdf و ODF، تغيير قلم و رنگ و اندازه متن و ترجمه قرآن و همچنين فونت و استايل و تم نرم‌افزار بصورت مجزا و مرتب‌سازی ليست سوره‌های قرآن براساس مصحف و نزول از امكانات قابل ذكر در اين نرم‌افزار است.

در اين نرم‌افزار سعی شده تا كار با برنامه در عين انعطاف‌پذيری و امكانات متنوع، ساده و كاربرپسند باشد بطوری‌كه شما بعد صرف دقايقی اندك به نرم‌افزار مسلط خواهيد شد. برای دسترسی سريع‌تر و سهولت كار برای يك سری از گزينه‌های عمومی‌ تعدادی ميانبر در محيط برنامه تعبيه شده است. در سمت راست صفحه اصلی نرم‌افزار دسته‌بندی فهرست سوره‌ها، جزء‌ها و همچنين حزب‌ها به ترتيب مصحف را مشاهده خواهيد كرد كه به كاربر در پيدا كردن سوره يا آيه مورد نظر كمك می‌كند.

در كنار فهرست سوره‌ها، فهرست‌بندی براساس موضوعات قرآنی وجود دارد كه از امكانات فوق‌العاده و منحصر به‌فرد اين نرم‌افزار است. اين امكان قادر می‌سازد تا آيات قرآن بصورت دسته‌بندی موضوعی مشاهده شود. قابليت مشاهده هم‌زمان چند سوره و آيات دسته‌بندی شده در تب‌های مختلف و مقايسه آنها نيز در اين برنامه وجود دارد. همچنين می‌تواند با استفاده از مشخصه آيه آن را به سرعت پيدا كند.

شما می‌توانيد صفحات را با فرمت‌های html، pdf و ODF ذخيره و همچنين آن‌ها را چاپ كنيد. همچنين اين نرم‌افزار قابليت اضافه كردن افزونه را داراست. كاربر می‌تواند از بين افزونه‌هايی كه وجود دارد ترجمه‌ها و تفسير‌ها را انتخاب كند. افزونه‌ها شامل ترجمه‌های قرآن، تفاسير قرآن، زبان‌های برنامه و فايل‌های راهنما است.

امكان جستجوی پيشرفته از قابليت‌های كليدی اين نرم‌افزار به شمار می‌آيد و براساس آن كاربر می‌تواند كلمات موجود در متن و ترجمه را به راحتی جستجو كند. امكان جستجوی ريشه‌ای از قابليت‌های ديگر اين نرم‌افزار به شمار می‌آيد و براساس آن با نوشتن ريشه هر كلمه‌ای تمام مشتقات آن پيدا می‌شود. می‌توان طبق سليقه آيات قرآن را موضوع‌بندی كرد و هر اندازه كه می‌خواهد موضوع به فهرست موضوعات اضافه شود و آيات مربوطه را به موضوع اختصاص دهد و نيز بتواند از موضوعات يك فايل پشتيبانی كند.

يكی از قابليت‌های جالب و متمايز اين نرم‌افزار، امكان درج نكته در زير آيه مورد نظر است. همچنين امكان مشاهده تفسير سوره‌ها و آيه‌ها و مقايسه بين ترجمه‌های مختلف نيز وجود دارد. اين امكان هم از امكانات فوق‌العاده برنامه محسوب می‌شود.
دانلود نرم افزار قرآنی «الانوار»

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1246521

  • 5 stars
    نظر از: زهره جباری
    1392/04/11 @ 12:43:54 ق.ظ

    زهره جباری [عضو] 

    سلام
    ممنون از پست مفیدکه گذاشتین استفاده کردیم
    به ماهم سری بزنید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.