وسایلی که با پیشرفت تکنولوژی از یاد بردیم!

چراغ نفتی




شاید این چراغ ها خیلی قدیمی به نظر برسند. ولی در واقع در مقایسه با شمع و چراغ هایی که از روغن حیوانات استفاده می کنند، پیشرفته تر هستند. این محصول به عنوان یک وسیله روشنایی مطمئن، مورد توجه خانواده ها بود. چراغ نفتی امروزه توسط خانواده های امریکایی استفاده نمی شود و بیشتر به عنوان یک ابزار دکوری در کنار خانه قرار می گیرد.

بشکه آب داغ





در گذشته برای شست و شو، تمیز کردن حوله و رفتن به حمام نیاز به انبار آب داغ بود. خانواده ها برای گرم کردن آب، مجبور بودند ابتدا آتش روشن کنند و سپس با استفاده از مواداشتعال زا آتش را روش نگه داشته و برای گرم شدن آب صبر کنند، و نهایتا آب گرم شده را با خود حمل کنند. بنابراین با وجود چنین دشواری هایی وجود یک مخزن آب گرم، یک وسیله ضروری بود. پس از مدتی، پمپ های آب گرم و موتورخانه های گازی/برقی جایگزین انبار های آب داغ شدند.


اتوی زغالی





اتوهای زغالی قدیمی وزن زیادی داشتند. در دو قرن گذشته استفاده از این وسیله بین خانواده ها رایج بوده است. اصولا زنان در دوران قدیم، یک روز در هفته را به اتو کردن اختصاص می دادند. امروزه مدل برقی اتو با وزن سبک و کارایی بالا، جایگزین مدل های قدیمی اتوهای ذغالی شده اند.


کرسی





در گذشته بسیاری از خانواده ها برای گرم نگه داشتن خود از کرسی استفاده می کردند. تعدادی نیز از گرمکن های تخت که داخل آنها آب گرم جریان داشت استفاده می کردند. ولی امروزه استفاده از این گرم کننده ها منسوخ شده و ممکن است تعداد کمی از خانواده ها از آنها استفاده کنند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.