وهابیت:ازدواج موقت صحابه پیغمبر (ص)حرام "ازدواج روزانه و تابستانی با دختران

ازدواج تابستانی به ازدواجی گفته می شود که در تابستان انجام میشود؛ اما زمان طلاق آن مشخص نیست امری که در میان افراد پولدار  و تجاری که بسیار سفر می کنند، رواج دارد.در این نوع ازدواج ها افراد سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس با حضور در سوریه دختر مورد نظر خود را به مدت سه ماه که در سوریه اقامت دارند به عقد خود درآورده و پس از آن وی را رها کرده و به کشور خود بازمی گردند.در این گزارش آمده است: این افراد که بعضا دارای تفاوت های سنی زیادی با دختران سوری هستند؛ برای ازدواج با دادن پول های هنگفت رضایت خانواده دختر را جلب می کنند.
چند روز پیش نیز طی گفتگویی احمد معبی با شبکه ماهواره ای MBC سخن از رسمی شدن ازدواج جدیدی شبیه به ازدواج مؤقت در عربستان به میان آورد.
این قاضی دادگاه های شرعی سعودی در ادامه این گفتگو با دفاع از این نوع ازدواج جدید که آن را «ازدواج روزانه» نامید، گفت: با توجه به اینکه چهار شرط اصلی موجود در ازدواج دائم در «ازدواج روزانه» نیز وجود دارد، بنابراین این ازدواج حلال و شرعی بوده و به هیچ وجه مشکل شرعی در آن وجود ندارد.
«احمد معبی» در ادامه اظهارات خود افزود: اصل معنی یک مسأله است و نه لفظ و عبارت و یا نامی که برای آن به کار می رود. از همین رو با توجه به اینکه شروط حلال بودن یک ازدواج رسمی و دائمی در «ازدواج روزانه» وجود دارد، این ازدواج دارای هیچ منع قانونی و شرعی نیست و کاملا صحیح است.
بله هر چی اسمشو میذارید بذارید فقط ازدواج موقت نگید که اون موقع  کار…مورد سوال واقع میشه و اعتراف میشه به حقانیت مذهب تشیع


  • جباری معز
    نظر از: جباری معز
    1391/02/26 @ 09:52:47 ق.ظ

    جباری معز [عضو] 

    سلام خداقوت
    امام صادق (ع) می فر ماید : سزاوار است مومن به دشمنان ستم نکند و به دوستان جفا روا ندارد.
    مدرسه علمیه فاطمیه ( س ) قروه درجزین

  • 5 stars
    نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
    1391/02/25 @ 10:48:01 ب.ظ

    موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

    حضرت پیامبر صلی الله علیه والله فرمودند:من دخترم را فاطمه نامیدم زیرا خدای عزوجل او وکسی را که دوست دار او باشد از آتش جدا ودور کرده است

  • جان نثاری
    نظر از: جان نثاری
    1391/02/25 @ 11:29:15 ق.ظ

    جان نثاری [عضو] 

    این مفتی های عربستان ید طولانی در صدور چنین فتواهایی دارند که البته همه آن به نفع ثروتمندان و به ضرر قشر فقیر و البته زنان جامعه است، به حق شیعه احیا گر جایگاه زن در طول تاریخ بوده است.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.