گزارش برگزاری جشن میلاد کوثر مهربانی در مدرسه علمیه الزهراء المرضیه ( سلام الله علیها )

همزمان با سالروز ولادت با سعادت دخت نبی اکرم ( صلی الله علیه و آله ) حضرت زهراء ( سلام الله علیها ) و سلاله پاکش خمینی کبیر ( رحمت الله علیه ) مراسم جشن با شکوهی در تاریخ 11/2/92 در مکان مدرسه با حضور مدیریت محترم حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان ، مدیران مدارس علمیه ، اساتید و خانواده های طلاب برگزار گردید .
در ابتدا جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای ابطحی ضمن عرض تبریک و خیر مقدم گویی به میهمانان فرمودند : در بیست جمادی الثانی در مکه مکرمه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله) و خدیجه (سلام الله علیها) دختری متولد شد که نام او ازطرف خداوند متعال فاطمه نامیده شد . حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در سخت ترین شرایط پرورش یافتند و با تمام سختی ها به جایی رسیدند که مقام شان فوق مقام ها گردید . امام زمان روحی فداه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را به عنوان الگوی تمام ائمه(علیهم السلام ) و حجت همه انبیاء می دانند . ایشان در ادامه فرمودند : دختران و زنان ما باید حضرت زهراء (سلام الله علیها) را الگوی خود قرار داده و سبک زندگی شان را سبک زندگی زهرایی قرار دهند و در تربیت فرزندان کوشا باشند تا فرزندانی صالح و شایسته تربیت کنند .
در ادامه آقای جعفر علی استاد دانشگاه و حوزه و مبلغ دین ضمن تبریک عید ، در ابتدا راجع به سوره کوثر که در شان حضرت زهراء (سلام الله علیها) نازل شده است توضیحاتی دادند و فرمودند یکی از ویژگی های این سوره این است که تمام مفردات آن یک باره آمده است و نشان گر این است که این سوره باید در رابطه با کسی باشد که در عالم یگانه است . کوثر به معنای خیر کثیر است و یکی از نشانه ها که به کسی خیر کثیر داده شود حکمت است. این فسادها و کم عباد تیها و بسیاری از نواقصی که در جامعه می بینیم برای این است که حکمت وجود ندارد .حکمت خیلی کاربردی و یک چیز آسمانی است و علم به حقایق اشیاء آن طور که هستند می باشد . منبع حکمت حضرت زهراء (سلام الله علیها) است و نیاز اینست که با ایشان ارتباط بیشتری برقرار گردد. . در پایان هم راجع به نماز و برقراری ارتباط با پروردگار و ائمه اطهار علیهم السلام سخنانی را ایراد فرمودند و بیان نمودند که هر خیری که می خواهد به انسان برسد کلید ش نماز است .


 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.