برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه الزهرا المرضیه (س) اصفهان

همزمان با شروع سال تحصیلی نشست اخلاقی با موضوع اخلاص در مدرسه علمیه الزهرا المرضیه (س) اصفهان با هدف آشنایی طلاب با مباحث اخلاق عملی و خلوص درعمل و با تعداد 60 نفر از طلاب با حضور استاد ولی الله جعفری مدرس حوزه و دانشگاه برگزار شد.
وی گفت: یکی از مواردی که بزرگان علم اخلاق به آن اشاره می کنند کیمیا است و کیمیا طبق گفته ی قدیمی ها آن چیزی است که اگر به مس زده شود طلا می شود. یعنی به عنوان یک چیز با ارزش. وی افزود: اخلاص همچون کیمیاست یعنی آن عمل انسان را از فرش به عرش می رساند و همان عمل اگر برای خدا نباشد از عرش انسان را به فرش می رساند.
وی افزود: اگر حرف انسان خالصا لله باشد تأثیر آن خیلی زیاد است. شیخ عباس فشارکی یک روحانی بود و جزء علما حساب نمی شد بالای منبر گفت: السلام علیک یا ابا عبدالله و فوت کرد. این شخص فوق العاده خلوص داشت تأثیر کلام اینقدر نافذ بود.
وی افزود آیت الله بروجردی در لحظات آخر عمر می فرمود: خلص العمل فان ناقد بصیر بصیر.عملتان را خالص کنید آنکه عملتان را می بیند بیناست برای خدا کار کنید حتما مزدش را می گیرد. خلوص چیزی است که شرک می خواهد خرابش کند.
جعفری گفت: انسان عمل خالص را می تواند به دست بیاورد و آن را جمع کند. انسان متواضع کسی نیست که گردنش کج باشد بلکه کسی است که دلش کج باشد.
وی تصریح کرد: میرزا آقا جواد تبریزی که استاد اخلاق امام بودند گفتند کسی آمد نزد ایشان و گفت می خواهم شاگرد اخلاق شما شوم آقا گفتند فردا صبح کفش طلبه ها را جفت کنید. بیایید پایین اگر خودتان را بالا ببرید هیچ چیز نمی شوید. عمل خالص به انسان بها و قیمت می دهد.
وی در پایان افزود: آیت الله جوادی آملی در تفسیر تسنیم می گویند کسی اگر به مقام بسم الله برسد می تواند کن فیکون کند و شرطش این است که هرکار می کند برای خدا باشد پس خداوند چشم و گوش او می شود یعنی انسان مستجاب الدعوه. مثلا اویس قرنی که یک لحظه هم پیامبر (ص) را ندید و از دنیا رفت ولی پیامبر بوی بهشترا از اویس در یمن حس می کردند زیرا به دنبال اطاعت خداوند و اخلاص رفت و به خاطر قولی که به مادرش داده بود از دیدار پیامبر صرف نظر نمود، نیز اشاره نمود.




هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.