تصوير از آخرالزمان

در آموزه‌هاي اسلامي چه تصويري از آخرالزمان ارائه شده است؟


با توجه به تقسيم آخرالزمان به دو بخش متمايز: پيش از ظهور و بعد از ظهور، در آموزه‌هاي اسلامي نيز تصويري کاملاً متفاوت از آخرالزمان ارائه شده است:

1. قتل، غارت، جنگ، کشتار، سيل، زلزله، طوفان، بلاهاي طبيعي، مرگ‌هاي ناگهاني، حکومت اشرار، خشک‌سالي، قحطي، بي‌عفتي، گستاخي جوانان، بي‌برکتي عمر، بي‌احترامي به پدر و مادر، بي‌اعتنايي به دانشوران، قصاوت دل‌ها، بي‌مروّتي، رواج دل فروشي، آوازه خواني، رواج مترفين، شيوع رشوه و ربا، مدعيان دروغين، نفاق و دورويي و علني شدن روابط نامشروع، شيوع روز افزون فساد در جامعه، در بخش نخستين و بدتر شدن روز به روز آن در آستانة ظهور؛


2. آباداني جهان، عدل فراگير، احياي ارزش‌هاي انساني و اسلامي، برقراري مساوات، وفور نعمت، نزول برکات، پايان چالش‌ها، طلوع جامعة بشري، سازش انسان با طبيعت، دنياي ارتباطات، پيروزي حق بر باطل، وراثت صالحان، شکوفايي تکامل اجتماعي و طبيعي، دوران فنّاوري، استخلاف انسان، بي‌نيازي از انرژي خورشيدي، دانش برتر، حکومت واحد جهاني بر اساس عدالت و آزادي، پايان غم‌ها و سرآغاز شادي‌ها در دوران پس از ظهور.


منبع:ماهنامه موعود شماره 90


  • حقیقی
    نظر از: حقیقی
    1390/12/13 @ 08:18:38 ق.ظ

    حقیقی [عضو] 

    باسلام و خدا قوت و تسليت وفات حضرت معصومه (س). انشاالله به اميد روز فرج مطالب جالبي بود بخصوص تصاويرهمواره موفق و سربلند باشيدمنتظر نظرات شما هستيم.

  • نظر از: پشتیبانی 2 کوثر بلاگ
    1390/12/13 @ 07:55:16 ق.ظ

    پشتیبانی 2 کوثر بلاگ [عضو] 

    عنوان مطلب را اشتباه تایپ نموده اید. ویرایش بفرمائید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.