شبهه !!

شبهه ي اول:
چگونه آن حضرت در سنّ پنج سالگي به امامت رسيدند؟

اين اشكال تنها ناشي از يك دوراِنگاري عقلي است، ورنه هيچ دليل عقلي و مدرك نقلي اي از آن پشتيباني نمي كند. اساس اين دوراِنگاري عقلي بر پايه اين سخن استوار است كه: بر طبق اعتقاد شيعيان حضرت ولي عصر در سال دويست و پنجاه و پنج هجري متولد شده اند، و در سن پنج سالگي با شهادت پدر بزرگوارشان، مسئوليت زعامت عالم وجود بر دوش ايشان قرارگرفته است. حال آيا مي توان پذيرفت كه كسي در اين سن به منصب امامت رسد و واسطه بين عالم خلق و امر قرار گيرد؟
پاسخ: ابتدا بايد بينديشيم كه آيا اين سخن، جز از يك دوراِنگاري چيز ديگري است؟آيا عقل اين مطلب را ممتنع مي شمارد و بر بطلان آن صحّه مي گذارد، يا تنها آن را بعيد مي شمارد؟ بديهي است عقل نشستن ايشان بر اين مسند را در اين سن، امري محال نمي شمارد؛ بلكه تنها آن را عجيب و خارق عادت معمول به حساب مي آورد .بنابر اين اگر در موردي بر اساس ادله اي متقن كه عقل بر صحت آن گواهي دهد اثبات شد كه امري خارق العاده به وقوع پيوسته است،نمي توان به محض يك دوراِنگاري عقلي از آن مطلب دست شُست.
از طرفي گذشته از چند هزار حديث و چند ده آيه كه به گونه اي به بررسي گوشه هايي از مسأله مهدويت پرداخته است و مي تواند بهترين دليل بر اثبات اين مطلب باشد،بسياري از مردمان عادي از رؤيت آن حضرت در زمان پدر بزرگوارشان و آغاز دوران نوجواني ايشان خبر داده اند؛ بنا بر اين اگر كسي از ميان مسلمين اين تئوري را به محض آن استبعاد و دور اِنگاري عقلي به نقد گيرد، در پاسخ او مي توان…..

ادامه دارد…                                                                  منبع: كتاب آب حيات



  • نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
    1390/12/14 @ 12:24:43 ب.ظ

    موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

    ممنون از مطلب خوبتون

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.