فهرست‌نويسی 36 هزار منبع الكترونيك در كتابخانه ديجيتال مركز اطلاعات و مدارك اسلامی

گروه فضای مجازی: تاكنون حدود 36 هزار عنوان منابع الكترونيك همچون كتب، مقالات و پايان‌نامه در كتابخانه ديجيتال مركز اطلاعات و مدارك اسلامی جمع‌آوری و فهرست‌نويسی شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، تاكنون حدود 36 هزار عنوان منابع الكترونيك همچون كتب، مقالات و پايان‌نامه در كتابخانه ديجيتال مركز اطلاعات و مدارك اسلامی جمع‌آوری و فهرست‌نويسی شده كه از اين تعداد حدود 26 هزار و 460 عنوان كتاب، سه هزار و 553 عنوان مقاله و پنج هزار و 974 عنوان پايان‌نامه است.

اين تعداد منابع برای ارائه به علاقه‌مندان علم دانش فهرست‌نويسی توصيفی و تحليلی - موضوعی شده كه در حال حاضر استفاده از اين كتابخانه ديجيتال از طريق نشانی dl.islamicdoc.org فراهم است و در آينده با افزودن منابع بيشتری اطلاعات كتابخانه غنی‌تر خواهد شد.

از كارهای انجام شده ارائه پايان‌نامه‌های مراكز مهم حوزوی كشور همچون حوزه علميه قم، حوزه علميه مشهد، مؤسسه امام خمينی(ره)، جامعة المصطفی(ص) العالميه و مراكز ديگری كه در زمينه علوم و معارف حوزوی فعاليت دارند در كتابخانه ديجيتال با عنوان پايگاه پايان‌نامه‌های حوزوی نام‌گذاری شده‌اند ك همراه با چكيده، 20 صفحه‌ای از هر پايان‌نامه آورده شده كه امكان جستجو نيز براساس موضوع، عنوان و شخص پديدآور است.

فهرست‌نويسی كتاب‌های منتشره بوستان كتاب دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم، آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، كتاب‌های ره‌توشه راهيان نور آثار منتشره اداره اطلاع‌رسانی و تبليغ نوين معاونت فرهنگی و تبليغی دفتر تبليغات اسلامی در كتابخانه از فعاليت‌های ديگر اين مركز است. علاوه‌ بر اين برای هر يك از آنها پايگاهی مجزا در سايت مركز قرار داده شده كه به راحتی قابل دسترس است.

منابع موجود در كتابخانه دارای موضوعات مختلف اسلامی مانند اخلاق اسلامی، اصول فقه، حقوق، حديث، كلام، رجال، علوم قرآنی، تفسير، مسائل جديد كلامی، تاريخ، منطق، سياست، عرفان، فلسفه و اهل بيت(ع) و … است. گفتنی است برای استفاده از منابع ابتدا بايد از طريق ثبت نام از سيستم كتابخانه ديجيتال نام كاربری و رمز عبور دريافت كرده سپس در بخش امانت كتابخانه عضو شد.dl.islamicdoc.org  

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1216620

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.