چهارمين جشنواره پيامك ادبی رضوی برگزار می‌شود

گروه فضای مجازی: چهارمين جشنواره پيامك ادبی رضوی از مجموعه برنامه‌های يازدهمين جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ رضوی به ويژه در ميان نسل جوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، به مناسبت ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمة معصومه(س) و همزمان با دهه كرامت مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره پيامك ادبی رضوی از مجموعه برنامه‌های يازدهمين جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) را در سطح ملی برگزار می‌كند.

اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوی به ويژه برای نسل جوان، گسترش فعاليت‌های فرهنگی و مذهبی مرتبط با سيره ائمه اطهار به ويژه ابعاد مختلف شخصيت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س)، شناسايی و ارج نهادن به توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگی در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) و كمك به انتشار گسترده‌تر اين آثار، استفاده از ظرفيت‌های متنوع آفرينش‌ها و كوتاه‌‌نويسی‌های ادبی با استفاده از ابزارهای نوين ارتباطی از اهداف اين جشنواره به شمار می‌رود.

محورهای جشنواره شامل تك‌بيت‌ها و جملات ادبی با موضوع عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، تمثيل‌ها، رؤيا‌پردازی‌ها و صور خيال و ساير آرايه‌های ادبی در شعر و نثر، جملات كوتاه با الهام از زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

پيامك‌های دريافتی كه حائز شرايط مندرج در فراخوان باشند، پس از ارزيابی توسط هيئت داوران، پيامك‌های برتر انتخاب و از نفرات برگزيده در آيين پايانی جشنواره قدردانی خواهد شد. همچنين به 48 نفر از برگزيدگان جشنواره علاوه بر تنديس و لوح سپاس جايزه نقدی سه ميليون ريال اهداء خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند پيامك‌های خود را با توجه به شرايط ذكر شده از يكم ارديبهشت‌ماه تا يكم شهريورماه به شماره تلفن( 100038513) ارسال كنند.

آيين پايانی جشنواره قبل از دهه كرامت با حضور مسئولان حوزه فرهنگی كشور و برگزيدگان ملی و استانی در تهران برگزار خواهد شد.

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1216653

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.