پاتک به لشکر غربی و شرقی لوازم التحریر

غافلگير كردن«باربي» و «اسپايدرمن» توسط «ننه قمر» در «خانه مادر بزرگه»!

از شخصيتهاي اجق وجق انيميشن‌هاي غربي گرفته تا بازيگرهاي چشم بادامي شرقي لشكركشي كرده‌اند و خاكريزهاي لوازم التحرير را تسخير كرده‌اند/اما دو سه سالي مي‌شود كه تلاش‌هايي براي پاتك زدن به اين لشكر مهاجم آغاز شده است…
پایگاه خبری انصارحزب الله - با آغاز آخرين ماه از تابستان، كم‌كم بوي ماه مهر هم به مشام مي‌رسد و حال و هواي درس و مدرسه كوچه‌ها را پر مي‌كند. شايد خريد كيف و كفش و لباس و لوازم التحرير جذاب‌ترين قسمت آماده شدن براي ماه مهر باشد كه حسابي دانش آموزان را سر كيف مي‌آورد.

اما همين كيفور شدن بچه‌ها براي جيب بزرگترها كلي خرج دارد؛ البته والديني كه اهل فكر و نگران تربيت بچه‌هايشان هم هستند بيشتر از جيبشان، به ذهن و دلشان فشار مي‌آيد. آنها با چرخ زدن در بازار لوازم‌التحرير بيشتر از آنكه دل‌مشغولي قيمت‌ها را داشته باشند، با ديدن عكس‌ها و طرح‌هاي نقش بسته بر روي كيف و دفتر و جامدادي‌ها حرص مي‌خورند. از شخصيتهاي اجق وجق انيميشن‌هاي غربي گرفته تا بازيگرهاي چشم بادامي شرقي لشكركشي كرده‌اند و خاكريزهاي لوازم التحرير را تسخير كرده‌اند.





اما دو سه سالي مي‌شود كه تلاش‌هايي براي پاتك زدن به اين لشكر مهاجم آغاز شده است و امسال قرار است چهار گروه فرهنگي از چهار محور به آن حمله كنند. اگر شما هم دلتان از اين لوازم التحرير غربي و شرقي خون است، از الان آماده باشيد كه با فرزندانتان به استقبال اين چهار گروه برويد.

يك ست كامل از ثنا و ثمين و سينا

موسسه فرهنگي هنري كاربردي خيبر را مي‌توان قديمي‌ترين گروهي دانست كه اقدام به توليد لوازم التحرير با طرح‌هاي ايراني اسلامي كرده و از اين نظر جزو السابقون السابقون است. البته اين قديمي‌تر بودن در عرصه‌اي كه تازه چند سال است دغدغه‌اش ايجاد شده است يعني همين سه چهار سال پيش. البته عدم پوشش رسانه‌اي مناسب موجب شده است تا كارهاي اين گروه چندان به چشم نيايد.

اين موسسه كه در زمينه حجاب و عفاف فعاليت دارد با نام «قاصدك» اقدام به توليد و توزيع لوازم التحرير كرده است. شخصيت‌هاي «ثنا» و «ثمين» براي دخترها و شخصيت «سينا» براي پسرها توسط اين گروه طراحي شده و لوازم التحريرها با محوريت اين شخصيتها توليد شده است.



محصولات اين موسسه براي آنها كه دوست دارند يك ست كامل از يك شخصيت و با طرحي مشترك داشته باشند مناسب است.

ايام به كام روشنا شد

سال گذشته دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي دفاتر تحريري را وارد بازار كرد كه براي اولين بار تصاوير شهداي هسته‌اي روي ان نقش بسته بود. اين دفاتر به همراه طرح‌هايي ديگر به عنوان دفترهاي تحرير ايام معروف شد.

ttp://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/28/13920528000093_PhotoL.jpg" alt="" width="145" height="156" />

حالا همان گروه با نامي جديد و طرح‌هايي بسيار متنوع‌تر و در قالبهايي بسيار بيشتر از دفتر تحرير، پا به عرصه لوازم التحرير گذاشته است. مراسم رونمايي از اين لوازم التحرير با عنوان تجاري «روشنا» روز گذشته برگزار شد. انواع لوازم التحرير مورد نياز دختران و پسران محصل ايراني با حضور چهره‌هاي فرهنگي، خانواده شهداي هسته‌اي، چند نماينده مجلس و… برگزار شد.



تجربه توزيع محدود سال گذشته همراه با استفاده از طرح‌هاي متنوع به كمك گروه روشنا آمده است تا امسال سهم خوبي از بازار لوازم التحرير را بدست بياورد. هدفي كه دور از انتظار نيست.



از جمله تصاویر و طرح‌های ایرانی و اسلامی به کار گرفته شده در این نوشت‌افزارها می‌توان به چهره‌های شاخصی همانند شهید مصطفی احمدی روشن، شهید مجید شهریاری، شهیدعباس بابایی، شهید باقری، جهان پهلوان تختی، امیرکبیر، میرزا کوچک‌خان جنگلی، پوریای ولی، ابوعلی سینا، فردوسی و تصاویر کارتون‌های ایرانی نظیر خانه مادربزرگه، قصه‌های مجید و بچه‌های آسمان اشاره کرد.

طرح‌هاي كانون براي سليقه‌هايي متفاوت


كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان يكي از مجموعه‌هاي فرهنگي فعال در حوزه دانش آموزان است كه داشتن شعب و دفاتر مختلف در سراسر كشور راه را براي توزيع خدماتش هموارتر از ساير مجموعه‌ها كرده است.

اين مجموعه نيز امسال با دست پر به بازار لوازم التحرير گام گذاشته است و طرح‌هاي جذاب كودكانه را بر روي لوازم التحرير درج كرده است تا سلايق مختلف راضي شوند. «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» نیمه دوم سال گذشته مسابقه‌ای را برای طراحی دفتر و نوشت‌افزار برگزار کرد تا نمادهای ایرانی و اسلامی بر روی این حامل‌های فرهنگی دانش‌آموزان حک شود.



مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چند روز پيش گفته بود: این دفترها از اول شهریور سال جاری در همه مراکز کانون در سراسر کشور توزیع خواهند شد. فاز نخست تولید این نوشت‌افزارها حدود ۳۰ طرح چاپ شده است که به مرور زمان طرح‌های جدید نیز به آنها افزوده خواهد شد و به نوعی تقاضاهای جدید نیز ادامه پیدا خواهد کرد. قیمت این دفترها از ۱۴۰۰ تومان تا ۲۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

پاتك ننه قمر و اسكندر به باربي و اسپايدرمن

سال گذشته و با حضور محمد سرشار در مقام رياست حوزه هنري استان تهران، حوزه هنري كودك و نوجوان هم تاسيس شد. از همان زمان مي‌شد انتظار داشت كه اين مجموعه ورود جدي به حوزه نوشت افزار داشته باشد. اتفاقي كه چندي پيش محمد سرشار از آن خبر داد.

محمد سرشار، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان از طراحی و توزیع نوشت‌افزار با طرح «شکرستان» خبر داده و گفته بود: این نوشت‌افزارها تولید و طراحی شده است که همزمان با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید در بازار توزیع خواهد شد. در حال حاضر ۲۵۰ هزار جلد از این دفاتتر در بازار لوازم‌التحریر توزیع می‌شود.



او نوشت‌افزارهاي توليد شده با طرح شكرستان را دفتر مشق، دفتر تحریر، دفتر آموزش زبان و دفتر یادداشت عنوان كرده بود. ننه قمر و اسكندر از جمله شخصيت‌هايي هستند كه روي اين دفاتر حضور پيدا كرده و قدرت خود را به رخ باربي و اسپايدرمن خواهند كشيد.

حالا توپ در زمين والدين است

ظاهرا علاوه بر اين مجموعه‌ها چند گروه ديگر هم هستند كه در اين زمينه توليداتي دارند. همه اينها در كنار يكديگر اين نكته را نشان مي‌دهد كه بعد از اين نوبت والدين است كه همت كنند و با كمي وقت گذاشتن خود را به يكي از مراكز فروش اين محصولات برسانند. آنها كه نگران همنشين‌هاي فرزندانشان در طول ۹ ماه سال تحصيلي هستند حتما اين زحمت نه چندان زياد را به جان خواهند خريد.

آيا براي تربيت فرزندانمان اين زحمت را خواهيم كشيد؟!

منبع:رجا








هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.