موضوع: "معرفی کتاب"

تفسیری که آیت‌الله بهجت آن را توصیه کردند

«اگر یک نفر، هزار کلمه حقیّ گفت، این هزار کلمه را خوب تأمل بکنیم، و از او بگیریم، بعد[ تأمل کنیم که] هزار و یکم هم درست است؟ [یا] نه آن ظنّ است، یقین نیست. هر کلمه ای از هر کسی شنیدید، دنبال این بروید که «آیا این صحیح است، تام است، مطابق با عقل و دین هست، یا نه؟»

مرحوم آیت الله بهجت(ره) در بیاناتی که توصیه‌هایی برای جوان بوده با اشاره به نقش حیاتی قرآن و عترت در زندگی مسلمان‌ها، فرمودند: «باید ملتفت باشیم قرآن را یاد بگیریم، الفاظش را یاد بگیریم که از غلط، محفوظ باشد. آنچه را که می‌دانیم، قرائتش را تصحیح کنیم، تجویدش را تصحیح کنیم، در نمازمان صحیح القرائت باشیم. و همچنین تفسیرهای آسان و ساده را ما که فارسی زبانیم، بدانیم؛ و [یک] تفسیر فارسی پیدا کنیم که از روی آن سهل باشد ما قرآن را بفهمیم؛ مثلاً «منهج الصادقین» را کم و بیش مطالعه کنیم، بلکه از اول تا به آخر، چون کتاب فارسی است و کتاب خوبی هم هست. اگر بهتر از او پیدا بکنیم عیب ندارد، اما کجا پیدا شود بهتر از او که معتبر باشد؟»
منهج الصادقین

این مرجع عالیقدر جهان تشیع در بخش دیگری از این سخنرانی که در سایت ایشان منتشر شده ادامه می‌دهند:«خیلی احتیاط کنید! احتیاط شما هم فقط در همین است که از یقین، تجاوز نکنید، بلکه امروز بزرگ‌ها هم همین جورند، باید خیلی سعی بکنید که غیر یقین را، داخل یقینی‌ات ما نکنند، آب را توی شیر نریزند! اگر یک نفر، هزار کلمه حقیّ گفت، این هزار کلمه را خوب تأمل بکنیم، و از او بگیریم، بعد[ تأمل کنیم که] هزار و یکم هم درست است؟ [یا] نه آن ظنّ است، یقین نیست. هر کلمه‌ای از هر کسی شنیدید، دنبال این بروید که «آیا این صحیح است، تام است، مطابق با عقل و دین هست، یا نه؟»

گفتنی است ملا فتح‌الله کاشانی از عالمان و مفسران بزرگِ سده دهم هجری است که تلاش‌های تفسیری او، نقش مهمی در تکامل میراث تفسیری شیعه دارد. تفسیر او با نام «منهج‌الصادقین فی الزام المخالفین» به زبان فارسی، جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است. وی پس از فراغت از تألیف این کتاب، آن را تلخیص کرد و «خلاصه منهج‌الصادقین» نام نهاد. اثر حاضر، نسخه تحقیق شده «خلاصه منهج‌الصادقین» است که به وسیله علامه حسن‌زاده آملی، انجام‌شده و 3 جلد آن منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«(و إنک لتدعوهم)؛ و به درستی که تو می‌خوانی ایشان را بی مزدی (إلی صراط مستقیم)؛ به راهی راست یعنی دین اسلام که عقول سلیمه شاهدند بر استقامت آن که اصلا شائبه‌ای در آن نیست تا موجب تهمت شود. حاصل که حق سبحانه و تعالی در این آیات حجت فرموده بر کافران و قطع عذر ایشان نموده در عدم قبول ایمان و فرموده که مردی که به رسالت مبعوث شده و همه می‌دانند که وی جامع جمیع اخلاق حسنه است و معرا از همه صفات سیئه و به جهت این ممتاز است در میان ایشان و شایسته آن هست که رتبه نبوت و منصب رسالت یابد و وی را احتیاجی نیست به حطام دنیویه یا بر وجه بطلان به چنین دعوی عظیمه اقدام نماید و آن را به وسیله طمع در اموال ایشان کرده معیشت خود را به فراخی بر وجه دلخواه گذراند و مع ذلک بر وفق دعوی خود معجزات روشن ظاهر می‌کند و همه ایشان این را می‌بینند اما به جهت عناد و استکبار اطاعت او نمی‌نمایند و چون چنین است پس ایشان سزاوار عذاب الیم و عقاب جحیمند.

جلد اول این تفسیر با قیمت 13 هزار تومان، جلد دوم با قیمت 11 هزار تومان و جلد سوم با قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است.
دیدگاه مرحوم شعرانی

مرحوم علامه شعرانی که این تفسیر را تصحیح کرده‌است، در ارتباط با ابعاد مختلف آن با اشاره‌ای به منابع مۆلف (در جلد دوم نسخه تحقیق شده خود صفحه 4- 5 چنین نوشته‌اند:

«غالب تفسیر بیضاوی را مندرج ساخته‌است و بسیاری از نکات تفسیر کشاف را نیز، از تفسیر مجمع البیان بسیار نقل کرده‌است، نه از شواهد و حجت‌ها و تحقیقات علمی آن، بلکه از قصص و تواریخ موجود در مجمع البیان، از تفاسیر نیز به تفسیر تبیان، ابو الفتوح و گازر مراجعه کرده‌است، و گاه سخنان عرفانی از بزرگان و مشاهیر متصوفه نقل نموده‌است. مانند شرح التعرف و قشیری و ابو عبد الرحمن سلمی و امثال ایشان، … مۆلف در نقل عبارات دیگران، گاه از خود، توضیحات و شروح و شواهدی افزوده‌است و در اینگونه موارد، آن را نقل به معنی باید شمرد. چنانکه در بیان حکم متعه، عبارتی از شرح لمعه آورده، بسیار طولانی‌تر از اصل. در تقریر اصول دین و عقاید شیعه و مسائل مناسب آن، چنان متین و مستحکم و صریح و معقول سخن می‌راند که گوئی از مردم دو قرن بیشتر است مانند: فاضل مقداد و شهید… لذا می‌توان اقوال او را در این مباحث، حجت دانست.


تألیفات ملا فتح‌الله کاشانی

حوزه تألیفات این نویسنده کوشا را می توانیم به سه گروه مختلف تقسیم کنیم:

الف) تفسیر قرآن

1- منهج الصادقین فی الزام المخالفین در تفسیر قرآن کریم

2- خلاصه المنهج: که تلخیص منهج الصادقین توسط مۆلف است.

3زبده التفاسیر به عربی: این تفسیر به لحاظ حجم، تفسیر متوسط وی، بین تفسیر کبیر منهج و وجیز خلاصه الممنهج است.

ب) تفسیر نهج البلاغه

تنبیه الغافلین و تذکره العارفین. (29: ج 5-6، ص 20)

ج) ترجمه

1- ترجمه قرآن

ترجمه القرآن به فارسی که آن را در حاشیه قرآن نگاشته است. (1: ج 4، ص 127؛ 29: ج5-6، ص 20)

2- کشف الاحتجاج (1: ج18، ص 7-8؛ 29: ج 6-5، ج 20)

3- ترجمه قواعد الاحکام تالیف علامه حسن بن یوسف بن مطهر حلی. (35: ص 374)

د) کلامی

1- ثبات واجب (نسخه خطی رضوی، شماره 679)

از صفحه آخر این کتاب بر می آید که تاریخ اتمام آن سال 949 هجری است. نیز نویسنده به اسم نیای خود نیز با عنوان «لطف الله» اشاره می کند که در هیچ مأخذ دیگری مذکور نیست. از دیگر سو، این کتاب با تمامی کتب دیگر ملا فتح الله به لحاظ موضوعی تفاوت دارد.

2- علامات ظهور و قیامت. (نسخه عکسی آن در مرکز احیای میراث اسلامی به شماره 1772 نسخه عکس آن موجود است.)

این کتاب نیز همانند کتاب اثبات واجب در ذریعه و ریحانه الادب و ریاض و دیگر کتب تراجم مذکور نیست. کتاب در 97 صفحه تدوین شده است. نسخه ای از آن در کتابخانه مدرسه آیه الله بروجردی در کرمانشاه موجود است که در قرن 12 کتابت شده است.

فرآوری: شبکه تخصصی قرآن تبیان

منابع:

سایت آیت الله بهجت

خبرآنلاین

مقاله نگاهی به تفسیر منهج الصادقین به قلم آقای حسین ستار

ویکی پدیا


معرفی کتاب /رهایی از تکبر پنهان

دوری از تکبر را باید یکی از موضوعات اخلاقی مهم و کلیدی دانست. استاد «علیرضا پناهیان» در کتاب «رهایی از تکبر پنهان» با اشاره به چگونگی پنهان شدن برخی از صفات اخلاقی نظیر «تکبر» در وجود انسان، به نقش گمراه کننده آن در مسیر معنوی و معرفتی انسان پرداخته است. در بخش هایی از کتاب به برخی از آثار سوء تکبر نظیر کاهش قدرت درک، ارایه تحلیل های نامناسب و نگاه نادرست به حقایق، اشاره شده است. اگر انسان دچار تکبر پنهان شود، دیگر تحلیل ها و موضع گیری های او ناشی از اندیشه و تفکر نخواهد بود. از این رو، لازم است همواره به بررسی نفس خویش بپردازیم.
چرا تکبر؟

چرا به یک «عیب» می پردازیم، آیا بهتر نیست از «خوبی ها» سخن بگوییم؟ آیا رفع عیب از وجود انسان، مهم تر از رسیدن به خوبی هاست؟ بله. چون وجود انسان سرشار از پاکی های فراوان است، ولی عیوبی که ما داریم؛ مانع بروز این خوبی ها و پاکی ها می شود. اگر عیوب روحی خود را کم کنیم؛ خوبی هایمان رو خواهد آمد. شاید به همین دلیل است که امیرالمومنین (علیه السلام) فرموده اند: « اجتناب السیئات أفضل من إكتساب الحسنات » (غررالحکم، حدیث 3514): دوری کردن از بدی ها، برتر از کسب خوبی هاست.»

ادامه »

معرفی کتاب/« استانداردی برای زیبایی»

کتاب « استانداردی برای زیبایی» که با نگرشی متفاوت و جامع به موضوع خودنمایی و زیبایی پرداخته است به قلم امین کشوری و با همت موسسه فرهنگی تبلیغی بصیران عاشورایی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «استانداردی برای زیبایی» به قلم امین و کشوری و با همت موسسه فرهنگی تبلیغی بصیران عاشورایی روانه بازار نشر شده است.

امین کشوری، نویسنده کتاب کوشیده است نگرشی جامع و نو به موضوعات زیبایی، آرایش و خودنمایی داشته و با استفاده از منابع متعدد قرآنی، روایی، علمی و ترجمه‌ای و نیز حجم قابل توجهی از کار هنری و گرافیکی صورت گرفته بر روی کتاب، اثری جذاب و خواندنی را در اختیار مخاطبین و خوانندگان خود قرار دهد.

استفاده از 700فیش تحقیقی، 16آیه و 15تفسیر قرآن، 51حدیث از ائمه معصومین (علیهم‌السلام)، بیش از 100 نقل قول از نویسندگان و اندیشمندان غیر ایرانی، 25تصویرسازی، 18کاریکاتور، بیش از 250 تصویر و گرافیک متناسب با متن و …، کتاب «استانداردی برای زیبایی» را خواندنی‌تر می‌کند.

این کتاب مشتمل بر ده فصل است که «آرایش در میان پیشینیان، کلیات زیبایی، تبرّج و خودنمایی، نفوذ غربی‌ها بر استاندارد زیبایی، مصرف‌گرایی، مد گرایی، لوازم آرایش و جراحی‌های زیبایی، استفاده ابزاری از زنان، زیبایی نعمتی الهی و زیبایی حقیقی» بخش‌های متعدد و متنوع آن را شامل می‌شود.

کشوری، نویسنده کتاب در بخشی از مقدمه آن، چنین می‌گوید:

ادامه »

معرفی کتاب/حجاب و عفاف در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی

اطلاعات کتاب:
آثار و برکات عفاف و حجاب، افتخار جمهوری اسلامی به عفاف و حجاب زنان، کشف حجاب رضا خانی چرایی تلاش غرب در مبارزه با عفاف و حجاب،

در مقدمه کتاب چنین آمده:
« جمهوری اسلامی ایران و مردان و زنان مسلمان، به فرهنگ برهنگی غرب، «نه» گفته اند و براین موضوع خود عالمانه ومقتدارانه ایستاده اند. انتخاب چادر به عنوان حجاب برتر از سوی قشر عظیمی از زنان و روی آوردن عمومی آنان به حجاب، خاری است در چشم دشمنان و آنان بسیار امیدوارند تا با قدرت تبلیغاتی خود بتوانید این خار را باسست کردن عفاف زنان و دور کردن آنان از پوشش اسلامی، از چشم خود بیرون آورند.»
این کتاب با تنظیم موضوعی بیانات گهربار مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، در 4 فصل تدوین گردیده است:

 

 

فصل اول: آثار و برکات عفاف و حجاب؛ شامل موضوعات:

حجاب ارزشی منطبق با فطرت و طبیعت انسان، حجاب جلوگیری از اختلاط بی قید و شرط، برخورد قاطع امام با بی حجابی،…

فصل دوم: افتخار جمهوری اسلامی به عفاف و حجاب زنان؛ شامل موضوعات:
نتایج عظیم رویگرد زنان به حجاب، پایبندی زنان به حجاب بدون اجبار پس از پیروزی انقلاب، نهی از منکر راه اصلاح بد حجابی،…

فصل سوم: کشف حجاب رضا خانی؛ شامل موضوعات:
کشف حجاب و شکستن رابطه محدود زن و مرد، نشانه غرب گرایی، سوغات رضا خان از غرب، فرصت شرکت در فعالیتهای اجتماعی،…

فصل چهارم: چرایی تلاش غرب در مبارزه با عفاف و حجاب؛ شامل موضوعات:
فرهنگ غرب فرهنگ برهنگی است، تلاش صهیونیست ها در اشاعه فساد و فحشا، خیانت غربیه زن، به اصلاحات آمریکایی در کشور، جنجال حجاب در اوروپا،..
منبع : موسسه خیبر


همه آنچه درباره وهابیت باید بدانید

 

وهابیت چیست؟ چه اهدافی را دنبال می کند؟ این جریان الحادی از کجا منشاء گرفته است؟ سیر تاریخی آن از گذشته تا امروز چگونه بوده است؟ چه جریانهایی از آن حمایت می کنند؟ آیا طبق ادعای سران وهابیت آنها به باورهای اسلامی تبلیغ شده پایبند هستند؟ پاسخ این سوالات و بسیاری دیگر از سوالات را در این کتاب می توانید پیدا کنید.

شناخت وهابیت(نقد و بررسی تفصیلی پیشینه عملکردها و باورها)/

به کوشش نجم الدین طبسی/

انتشارات دلیل ما، چاپ اول 1392940صفحه، 28000 تومان

در زمانی که فرقه های الحادی همانند وهایبت با حمایت برخی از کشورهای منطقه به حمایت از جریان های سلفی پرداخته و ایمان مردم مسلمان و به ویژه شیعیان را نشانه رفته اند، انتشار آثاری که در راستای شناخت چنین جریانهایی و همچنین رفع شبهاتی که این دسته از جریانها به دنبال آن هستند، از اهمیت بسیار زیاد و به مراتب بیشتری در قیاس با گذشته برخوردار است.

به خصوص اینکه در تغییر و تحولات اخیر منطقه شاهد این واقعیت بوده ایم که غیر سران برخی کشورهای به ظاهر اسلامی بیگانگان نیز به شکلی مستقیم و غیر مستقیم به وهابیون کمک کرده و به آنها پرو بال می دهند. در چنین زمانی که نام وهابیون و جریانهای سلفی بیش از هر زمان دیگر شنیده می شود، پرسش درباره چیستی این فرقه ها و اهداف شان بیش از هر زمان دیگری به ذهن می رسد.

کتاب «شناخت وهابیت» یکی از کامل‌ترین مجموعه‌ها در معرفی وهابیت و وهابیان است آنگونه که غیر از بیان مطالب در آشنایی تاریخی باورهای آنان، به نقد و بررسی آراء آنها نیز پرداخته است.

کتاب حاضر یکی از کاملترین مجموعه ها در معرفی وهابیت و وهابیان است آنگونه که غیر از بیان مطالب در آشنایی تاریخی باورهای آنان، به نقد و بررسی آراء آنها نیز پرداخته است در واقع این اثر از سه بخش نظیر «پیشینه و کنونه»، «افراط‌ها و تفریط‌ها» و «باورها» تنظیم شده است.
در مجموعه حاضر برای نقد آراء وهابیان، از منبع روایی و تاریخی اهل سنت استفاده شده تا بیان گردد آنها حتی براساس منابع اهل سنت نیز پایبند به اعتقادات اسلامی نیستند. اینان پایه گذار جریان نفاق و دشمنی با اسلام و مسلمانان بوده و از بدو تاسیس بنای تفرقه در اسلام، و ایجاد بستر مناسب برای حاکمیت کفار و مشرکین را در برنامه های خود داشته و دارند.
بخش اول در طی 5 فصل به پیشینه فکری و رفتاری و هابیت در قرون نخستین می پردازد و سپس شخصییت های فکری، مواضع سیاسی و فکری آنها، روش های تبلیغی آنها معرفی شده اند. همچنین تاریخ شروع تفکرات وهابی تا تشکیل حکومت سعودی و حمایت سیاسی نظامی از مواضع وهابیت در این فصل به تمامی نقل شده است .

در بخش دوم با افراط ها و تفریط های ساختگی آنان در احکام و سنت پیامبر(ص) آشنا می شویم و خواننده با نگاهی ریز بینانه به جزئیات شیوه های دشمنی آنان با دین و خاندان اهل بیت (ع) پی برده و با پردازش کنندگان این عقاید و شیوه عملکرد آنها در دشمنی با اهل بیت (ع) آشنا می شود.

فصل سوم از این بخش بحث مشبعی در خصوص غلو وهابیان در بزرگداشت شخصییت های معروف مکتب خلفا است، مبحث تکفیر مسلمین و متهم کردن مسلمانان به کفر و شرک از سوی سردمداران وهابیت، فتاوای مختلف مفتیان، و مبحث ترور و ایجاد وحشت از سوی وهابیان و ذکر جنایات آنان در طول تاریخ، دو فصل پایانی این بخش است .

آخرین بخش کتاب باورهای وهابیت در مورد خدا، پیامبر(ص)، و سنت های مختلف رسول خدا(ص) مثل توسل، تبرک، زیارت قبور، مراسم سوگواری، نذر، بنای بر قبور است که به طور مفصل با ذکر شواهد قرآنی و روایی، و با نقد و بررسی روایات ساختگی آنان، و بیان سیره پیامبران (ص) مورد کنکاش قرار گرفته است. در مجموعه حاضر برای نقد آراء وهابیان، از منبع روایی و تاریخی اهل سنت استفاده شده تا بیان گردد آنها حتی براساس منابع اهل سنت نیز پایبند به اعتقادات اسلامی نیستند. اینان پایه گذار جریان نفاق و دشمنی با اسلام و مسلمانان بوده و از بدو تاسیس بنای تفرقه در اسلام، و ایجاد بستر مناسب برای حاکمیت کفار و مشرکین را در برنامه های خود داشته و دارند.


عباس دست طلا؛ کتاب مورد تحسین رهبر انقلاب/روایت مجاهدی که وقت نداشت به شهادت فکر کند

یکی از تازه‌ترین کتب مورد اشاره و تحسین رهبر معظم انقلاب، یک کتاب جنگی و حماسی نیست؛ یعنی فقط جنگی نیست. بلکه یک کتاب اقتصادی است؛ یک کتاب کار است.

رهبر انقلاب در مورد این کتاب فرمودند: «کتاب این آقای حاج عباس دست طلا را که مفصل و با جزئیات [گفته] خواندم. خیلی خوب بود انصافاً؛ مخصوصاً کتاب ایشان؛ هم مطلب در آن زیاد بود، هم آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود و انسان می‌دید. خداوند ان‌شاءالله فرزند شهید ایشان را با پیغمبر محشور کند و خودشان را هم محفوظ بدارد.»

ماجرا از آن‌جا شروع شد که رهبر معظم انقلاب یکم بهمن‌ماه سال قبل میزبان عده‌ای از رزمندگان قدیمی جبهه‌های جنگ بودند. مجلسی که ساعتی قبل از ظهر آغاز شد و تا نماز ظهر و عصر ادامه پیدا کرد. ترکیب افراد حاضر در آن جلسه که عمدتاً مو سفید کرده و عصا به‌دست گرفته بودند خیلی جالب بود. آن‌ها کسانی بودند که برای جنگیدن به جبهه نرفته بودند؛ رفته‌ بودند تا در جبهه کار کنند. تفنگ به‌دست نگرفته بودند؛ آچار و پیچ‌گوشتی و چکش و روغن و گیریس، ابزار دست‌شان بود. تعمیرکار ماشین‌های سنگین، صافکار، نقاش، گلگیرساز، اتاق‌ساز، جوشکار و صاحبان حرفه‌هایی از این دست. افرادی که در آن‌ سال‌ها اسم‌شان را گذاشته بودند: «اصناف پشتیبان جنگ»

ادامه »

کتاب‌هایی برای شناخت بیشتر امام عصر(عج)

کتاب‌های معرفی شده در ادامه، نمونه‌ای از آثار منتشرشده در یک سال گذشته است:

«از قله عاشورا تا دریای ظهور»

کتاب حاضر که توسط اسماعیل شفیعی‌سروستانی به رشته تحریر درآمده، توصیفی شاعرانه از جریانی جهادگر، منتظر و اندیشمندانه است که با اتصال و اتصاف به «زیارت سرخ»، معنی متعالی زندگی را از مکتب عاشورا فرامی‌گیرد تا در بستر تاریخ، مانند رودی جاری شود. این اثر، پنجره‌ای نو به سنت زیارت و زیارت عاشورا است و نگارنده به اهمیت و جایگاه معنی زندگی در سیر و سفر انسان در عرصه تاریخ و معنی مستتر در زیارت عاشورا پرداخته است. معنی زندگی در عصر غیبت، مقام زیارت، زنجیره مقدس هویت دینی، نردبان تقرب، آیه مودت، منزلت امام حسین(ع) و تکلیف زائر از مطالب مهم این کتاب هستند.

این اثر توسط انتشارات موعود عصر(عج) با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 55 هزار ریال منتشر شده است.

«اشباح انحراف»

کتاب «اشباح انحراف»، بررسی انحرافات تفسیری جریان‌های مدعی مربوط به مهدویت در تاریخ معاصر است که جواد اسحاقیان آن را به نگارش درآورده و انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) آن را با شمارگان هزار نسخه و بهای 70 هزار ریال منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

این اثر تبیین انحرافات مدعیان مهدویت در حوزه تفسیر آیات قرآن کریم است. به اعتقاد نگارنده، جهالت افراد در واژه‌شناسی مفردات آیات قرآن و یا عدم شناخت علمی آنها از مقدمات دیگر تفسیر و انواع روش‌های تفسیری و یا عدم ملاک قراردادن این اطلاعات و مقدمات(با وجود آگاهی از آنها) باعث شده و می‌شود که افراد یا فرقه‌ها به‌صورت قاطع و یقینی و با اطمینان، اعلام کنند که مدعای خود در زمینه مباحث مهدویت و انتظار را از قرآن استفاده کرده‌اند.

عمده تحقیقات نویسنده اثر به اذعان وی، با بررسی گفتارها، کتاب‌ها و یا تحلیل سخنرانی‌های صوتی ـ تصویری مربوط به فرقه‌های بهائیت، قادیانیه، اسماعیلیه، زیدیه و جریاناتی مثل یعقوبی، عرفان حلقه، پیغان و… انجام شده است. این جریان‌ها در بخش دوم کتاب به اجمال معرفی شده‌اند. برخی از انحرافات مورد بحث عبارت‌اند از: ویژگی‌های انسان کامل، ویژگی‌های امام، انتظار و منتظران، نشانه‌ها و تعیین زمان ظهور، پس از ظهور و رجعت.

ادامه »

دانلود کتاب سفارشات پزشکی و بهداشتی امام رضا (علیه‌السلام)

پیوند: http://www.islamiclife.ir/download/1393/01/002388.php

 

بهترین پندها و آموزه‌های بهداشتی و پزشکی را می‌توانید از این امام بزرگوار فراگیرید.

کتاب «سفارشات پزشکی و بهداشتی امام رضا (علیه‌السلام)» برای گوشی‌های با سیستم عامل جاوا - اندروید و ویندوز تهیه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. بهترین پندها و آموزه‌های بهداشتی و پزشکی را می‌توانید از لسان مبارک این امام بزرگوار آموخته و از آنها استفاده نمایید.

- بهترین روش غذای خوردن، غذای فصل‌های مختلف و تعداد وعده‌ی غذائی در روز
- مسواک زدن و سفید کردن دندان‌ها
- معرفی غذاهایی زیان آور
- برای سالم ماندن چه باید کرد؟
- روش های تقویت حافظه و در امان ماندن از دردها برخی از مهم ترین عناوین این کتاب خواندنی است.


2598_daily.jpgکتاب سفارشات پزشکی و بهداشتی امام رضا (علیه‌السلام)» را از فایل زیر دانلود کرده و استفاده نمایید.

منبع: صراط

لینک دنلود

مجموعه اشعار مذهبی درباره «حجاب»، «وضو» و «نماز» برای کودکان منتشر شد


مجموعه اشعار مذهبی در سه جلد با عنوان «حجاب»، «وضو» و «نماز» به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط «شایا تجلی» و «روشا رمضانی» برای گروه سنی کودک منتشر و روانه بازار نشر شد

انتشارات گوهر اندیشه به تازگی به انتشار سه کتاب با عنوان «وضو»، «نماز» و «حجاب» برای گروه سنی کودکان کرده است که این کتاب‌ها دو زبانه بوده که شاعر آن نیز در زبان فارسی «شایا تجلی» و مترجم زبان انگلیسی «روشا رمضانی» است.

شاعر در این آثار تلاش کرده است تا فواید حجاب و نماز را به صورت کاملاً شیوا، روان و زیبا به مخاطبان کودک آموزش دهد. 



مجموعه شعر «حجاب» دربردارنده ۶ قطعه شعر است که در ذیل یکی از آنها از خاطرتان می‌گذرد:

ادامه »

نگاهی بر کتاب‌های تازه‌تألیف‌ درباره امام سجاد(ع)

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1413986

%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b2%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%a3%d9%84%db%8c%d9%81%e2%80%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d8%af(%d8%b9)


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، میلاد باسعادت چهارمین پیشوای شیعیان، امام سجاد(ع)، فرصت خوبی برای مطالعه درباره زندگی و سیره آن حضرت است. در این گزارش برخی از تازه‌های نشر که در رابطه با این امام همام منتشر شده‌اند، معرفی می‌شود.

رساله حقوق امام سجاد(ع)

ترجمه و تحقیق کتاب «شرح رساله حقوق امام سجاد(ع)» توسط رضا جلیلی به نگارش درآمده و انتشارات لاهوت آن را به زیور طبع آراسته است. این اثر ترجمه‌ای آزاد از شرح رساله حقوق علامه صاعدی(ره) است و تا حد توان سعی شده است تا دشواری‌ها و پیچیدگی‌های متن اصلی در ترجمه منعکس نشود و این امر خواننده را در درک هر چه بیشتر مفاهیم حقوقی اسلام مدد می‌رساند.

این کتاب دارای بیانات امام سجاد(ع) درباره حقوق است که اغلب توسط آیات و دیگر روایات توضیح داده شده است؛ از این رو می‌تواند نمایانگر تصویری حقیقی از نظام حقوقی اسلام باشد.

«پرسش‌های مردم و پاسخ‌های امام سجاد(ع)»

کتاب «پرسش‌های مردم و پاسخ‌های امام سجاد(ع)» نوشته احمد قاضی‌‌ زاهدی‌ گلپایگانی است که توسط محمدحسین رحیمیان ترجمه شده و انتشارات مؤسسه فرهنگی پیوند با امام(ره) آن را روانه بازار نشر کرده است. قیمت پشت جلد این کتاب 140 هزار ریال است.

این کتاب یکی از آثار مجموعه بزرگ «پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از تمام ائمه معصومین(ع)» است که به پرسش‌های مردم و پاسخ‌های امام سجاد(ع) پرداخته است. پرسش‌هایی پیرامون توحید و یگانه‌پرستی، پرسش‌هایی پیرامون نبوت و پیامبری، پرسش‌هایی پیرامون امامت و ولایت، پرسش‌هایی پیرامون فضائل و برتری‌های امام سجاد(ع) برخی از این سؤالات هستند. در ادامه نیز همچنین به بیان پرسش‌هایی پیرامون معجزه‌ها و شگفتی‌های امام سجاد(ع)، آخرالزمان، ایمان و کفر، آداب و موارد اخلاقی، معاد و قیامت پرداخته شده است.

ادامه »

عرضه فایل pdf همه کتاب های استاد شهید مطهری

پیوند: http://www.motahari.ir/content/185

بنيادعلمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا  اقدام به تهیه نسخه pdf  همه آثار استاد مطهری باکیفیت بالا و عرضه رایگان آن در فضای مجازی نموده است. لازم به ذکر است که تاکنون نسخه های گوناگونی از متن و فایل pdf کتاب های استاد در محیط مجازی منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهید نمی شد. ثانیا دارای اغلاط فراوان تایپی و نگارشی بود و ثالثا با نسخه چاپی کتاب ها منطبق نبود. از امکانات و مزایای نسخه فعلی می توان موارد زیر را برشمرد:

- تطبیق کامل نسخه pdf کتاب ها با آخرین نسخه چاپی آنها
- درج فهرست تفصیلی کتاب ها در کنار متن هر کتاب
- حجم پایین اغلب فایل ها


برای دریافت فایل هر کتاب، روی عنوان آن کلیک نمایید.

تذکر مهم:

برای باز کردن pdf کتاب ها از نرم افزارهای pdf خوان با ورژن بالا استفاده نمایید. نرم افزارهای pdf خوان با ورژن قدیمی قادر به باز کردن قفل فایل ها نمی باشد. لطفا در صورت بروز هر گونه مشکل نرم افزار خود را از طریق لینک زیر بروز نمایید.

دریافت فایل نرم افزارAdobe Reader XI 11.0.1

ادامه »

‏معرفی کتاب:گرانفروشان به بهشت می‌روند!‏

 

اطلاعات کتاب:
قرآن کریم و حجاب ، حجاب در ایران منتسب به قبل از اسلام است، دیدگاه حضرت   امام خمینی(رحمه الله علیه) درباره مقام زن و پوشش او، فلسفه ستر و پوشش، بررسی عوامل خودنمایی، آرایش و زن، پوشش در ادیان الهی ، مدگرایی ریشه‌ها و راه کارها، ایرادها و اشکالات وارده بر پوشش اسلام، تاریخچه کشف حجاب از قاجار تا پهلوی

در مقدمه کتاب آمده است در مورد عنوان این پژوهش است گرانفروشان به بهشت می‌روند خوانندگان محترم بدانند که منظور آن است که زن فهیم و مومن چنان با ارزش است که تنها قیمتی که می‌تواند برای خود در نظر بگیرد معامله کردن با خداست و….
ادامه »

دانلود کتاب خواندنی امام رضا (علیه‌السلام) و تربیت فرزند

این کتاب در انواع گوشی تلفن همراه، رایانه و تبلت قابل نصب و استفاده است.

کتاب امام رضا (علیه‌السلام) و تربیت فرزند عنوان مقاله ای است از «علی همت بناری» که در قالب کتاب به چاپ درآمده و روانه بازار نشر شده است.

مقدمه این کتاب به تدریجی بودن تربیت اختصاص یافته است و در بخش های بعدی کتاب عناوینی نظیر «اولین گام؛ نامگذاری» «مراقبت از کودک»، «کودک و سلامتی»، «صحبت با کودک»، « محبت؛ احترام» و «نظارت والدین؛ خود اتکایی» به چشم می‌خورد.

2389_softwere.jpgکتاب امام رضا (علیه‌السلام) و تربیت فرزند در سه فرمت در انواع گوشی تلفن همراه، تبلت و رایانه قابل نصب و استفاده می‌باشد.

_____________________________________________________
منبع: مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان

انقلاب ایران از زبان رئیس جمهورآمریکا

ایران سالهای انقلاب را از زبان رئیس جمهور وقت آمریکا بخوانید. فصلی که جای مخصوص به خود را در کتاب خاطرات دوران ریاست جمهوری کارتر داشته است.

 

همیشه تاریخ یک کشور با روایت های درونی شناخته نمی شود بلکه برخی از نقاط آن به روایت های افرادی غیر بومی و خارج از آن کشور قابل  شناخت می باشد. کارتر رئیس جمهور آمریکا که در هنگام ریاست جمهوری خود روابط تنگاتنگی با حکومت ایران داشت می تواند ناگفته هایی خواندنی را از ایران آن روز بیان کند که این کار  با نوشتن کتاب ایران در خاطرات کارتر انجام گرفته است

جیمی کارتر

 

” ایران در خاطرات جیمی كارتر ” عنوان كتابی است كه ترجمه آن به صورت مشترك توسط جناب آقای ابراهیم ایران نژاد و سركار خانم طیبه غفاری انجام گرفته است. این اثر در تابستان 1390 توسط مركز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

كتاب ” ایران در خاطرات جیمی كارتر ” قسمت هایی از كتاب ” خاطرات دوران ریاست جمهوری جیمی كارتر ” می باشد كه اصل كتاب به تمامی ماجراها و رویدادهای دوره چهار ساله زمامداری كارتر پرداخته و اثر مورد بحث خاطرات وی را كه مربوط به اوضاع ایران  و وقایع پیش  و پس از انقلاب اسلامی در سال 57 می باشد می پردازد. بخش عمده این خاطرات به آخرین سال حكومت رضا شاه پهلوی و مسائل پیش آمده در یك سال قبل و سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مربوط می شود كه موضوع مرتبط با  پس از پیروزی انقلاب كه در این كتاب  مورد توجه قرار گرفته است مسأله گروگان گیری و نحوه مواجهه كاخ سفید و مقامات آمریكایی با آن می باشد و ضمن آن به اتفاقاتی كه هم زمان با این وقایع برای مقامات كاخ سفید در دیگر نقاط جهان اتفاق می افتد نیز اشاراتی شده است.

« ایران و آخرین سال » عنوان اولین بخش از كتاب می با شد كه با این جمله كه بخشی از صحبت های « جیمی كارتر» رییس جمهور آمریكا می باشد آغاز شده است:

ادامه »

کتاب فرهنگ الفبای مهدویت پیرامون حضرت مهدی (عج)


کتاب فرهنگ الفبای مهدویت پیرامون حضرت مهدی (عج)

به روز رسانی :1392/03/26
سیستم عامل :Windows,Android,Java
حجم :4.42 MB
مجوز :رایگان
تعداد دانلود :4071
تعداد بازدید :6711
58 11




عناوین بخش های مختلف کتاب به شرح زیر است:
این نرم افزار باهدف آشنائی با امام زمان عج و فرهنگ مهدویت تهیه و تدوین شده است.کتابخانه دیجیتالی شامل : بیش از 800 موضوع پیرامون امام زمان (عج) به صورت الفبائی : حرف « آ» : آخرالزمان ، آستانه سامرا ، حرف « ا» : ابدال ، ابوالادیان، حرف «ب» : باب ، بابیه ، حرف «پ»: پایان تاریخ ، حرف «ت» : تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم ، حرف «ث»: ثاراللّه ، حرف «ج» : جارودیه ، جبرئیل ، حرف «ح»: حجت ، حرز حضرت مهدی ، حرف «خ»: خاتم الاوصیاء ، خروج خراسانی ، حرف«د» : دابة الارض ، دادگستر جهان ، حرف «ذ» : ذوالفقار ، ذی طوی حرف «ر» : راه مهدی ، رجعت ، حرف «ز» : زمینه سازان ظهور ، ویژگی‏های زمینه سازان‏ ، حرف «س» : سامرا ، سربداران، حرف «ش» : شاهدان ولادت مهدی ، شرایط ظهورحرف «ص» : صاحب الامر ، صاحب الدار حرف «ط» : طالقان ، طرید حرف «ظ» : ظهور ، ظهور حضرت مهدی از دیدگاه اسلام و مذاهب جهان حرف «غ» : غریم ، غلام حرف «ف» : فترت ، فراگیر شدن ظلم و جور و غیره …
این کتاب توسط مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان منتشر شده است.


کتاب آشتی با امام زمان علیه السلام + دانلود

پیوند: http://mahdiyar.ir/1719

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  فرموده اند:

« هرکس که بمیرد و امامش را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است »

پس نمی از دریای معرفت این امام مظلوم بچشیم !

اگر می خواهید خیلی جمع و جور و مختصر با چرایی امامت و وظایف منتظران آشنا شوید، کتاب « آشتی با امام زمان (ع) » پیشنهاد خوبی است.

خوبی کتاب این است که از منظر منتظران نوشته شده است نه از دید یک محقق؛ هر چند نویسنده ی این کتاب یعنی «جناب آقای محمد شجاعی» محقق کار کشته ای در مباحث مهدوی است.

مباحثی که در این کتاب می خوانید شما را به طور کلی با نیازهای انسان آشنا می کند و همین طور که جمله ها از مقابل چشم شما می گذرند می فهمید که چقدر وجودمان وابسته به معصومین (علیهم السلام) است.

کمی که پیش می روید، می فهمید امام زمان (عج) در حق ما چه کارهایی انجام داده اند و ما در قبال این همه محبت چه مزدی داده ایم. محمد شجاعی اسم این بخش از کتابش را گذاشته است: « غم نامه و آشتی » .

هر چند در بخش غم نامه و آشتی دلتان از خودتان می گیرد، در فصل بعد راه حل های پیشنهادی شما را به خودتان می آورد. این راه حل ها به ما کمک می کند که اشتباهاتمان را جبران کنیم.

و در نهایت بخش آخر کتاب اختصاص به وظایف منتظران یافته است.

***
جناب آقای محمد شجاعی در مقدمه ی کتابش گفته است :
“مگر ما با امام قهریم که آشتی کنیم؟”

و ایشان پاسخ داده اند :

“می توانیم با امام زمان (ع) قهر باشیم، ولی اهل عبادت، عزاداری، عمل صالحی و خیر نیز باشیم و کارهایمان هیچ ربطی به حضرت نداشته باشد و اگر داشته باشد، بسیار کم و ناچیز و غیر مؤثر. همان طور که فرزند یا فرزندان یک شخص بزرگ می توانند به انواع عبادت و کارهای خیر بپردازند و پدر مهربان خود را رها کنند و کاری با او نداشته باشند.”

پس کتاب موصوف را دانلود کرده و با جدیت تمام جهت آشتی با خدا و امام زمان علیه السلام مطالعه کنیم . … دانلود


معرفی برترین آثار مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره حماسه ۹ دی

پیوند: http://www.ghatreh.com/news/nn17214032


۲۵ کتاب درباره فتنه ۸۸ از سوی مرکز اسناد منتشر شده است

مرکز اسناد انقلاب اسلامی با توجه به اینکه حماسه ۹ دی از حیث ماهیت، علل، اهداف، آثار و پیامدها و موقعیت زمانی و موضوعی، منحصر به فرد بود، تاکنون ۲۵ جلد کتاب درباره حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس: معرفی برترین آثار مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره حماسه ۹ دی



 

 

 

ایران به ویژه در سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از این نوع رخدادها زیاد به خود دیده است، در بررسی این رخدادها، حماسه 9 دی از حیث ماهیت، علل، اهداف، آثار و پیامدها و موقعیت زمانی و موضوعی، منحصر به فرد بود.به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی در تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی هر کشور به رخدادهایی می‌توان اشاره کرد که نقطه عطفی در روند تحول، تثبیت و یا شکوفایی و بالندگی بیشتر آن محسوب می‌شوند.

9 دی چه عناصر و شاخصه هایی داشت که آن را ماندگار کرد و یوم الله شد؟ تحلیل درست و درک بیشتر این حماسه مستلزم بازخوانی حوادث مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری دهم است؛ حوادثی که با سناریوهای از پیش طراحی شده مبتنی بر مختصات کودتای مخملی، به صورت گام به گام به اجرا درآمد. عوامل خارجی کودتا و عناصر و بازیگران داخلی آن، هرکدام در جای خود، در سناریوهای مرحله‌ای برای اجرای سناریوی بزرگ (پایان دادن به انقلاب و براندازی نظام) به ایفای نقش پرداختند تا اینکه یک جنگ نرم تمام عیار را به ملت ایران تحمیل کردند و فتنه‌ای عمیق رقم خورد.

رفتارشناسی فتنه و بازیگرانش در روزهای محرم و عاشورا، مقطع مهمی در ارزیابی جریان فتنه است که بر عبور از انقلاب و نظام و تعرض به اعتقادات، ارزش ها و باورهای دینی اصرار داشتند. اگرچه نشانه های آن در اردوکشی های قانون شکنانه و اغتشاشات خیابانی پس از 22 خرداد، رخ نمود؛ اما نقطه اوج هنجارشکنی های فتنه گران، در عاشورای 88 رونمایی شد و باعث گردید خشم ملت انقلابی و با بصیرت ایران برای عقیم نمودن فتنه و خلق یک حماسه ماندگار دیگر در تاریخ ایران در روز 9 دی ماه برانگیخته شود.

با توجه به رسالت فرهنگی و اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به عنوان اولین و فعال‌ترین مؤسسه فرهنگی در حوزه انتشار مکتوب در مورد فتنه 88 و حماسه نه دی، تا کنون 25 جلد کتاب در این مورد چاپ کرده که در ادامه برای فهم بیشتر حماسه 9 دی به این کتب اشاره می‌شود.

1. مجموعه اعترافات فتنه88(جلد اول)

2.  مجموعه اعترافات فتنه88(جلد دوم)

3. مجموعه اعترافات فتنه88(جلد سوم)

4. نظریه فتنه

5. قطعه 26 (جلد اول)

6. قطعه 26 (جلد دوم)

7. نگهبان آراء

8. شورش اشرافیت بر جمهوریت

9. ماشاءلله حزب الله

10. تکیه گاه

11. نقشه راه

12. شنبه پس از انتخابات

13. اولیگارشی علیه جمهوری

14. روزشمار هشت ماه نبرد مقدس

15. آرکیو 88

16. بازخوانی دیدگاهای سیاسی و فقهی آیت الله صانعی

17. شوالیه اناث

18. مهدی کروبی در مدار سقوط

19. تقلب بزرگ

20. انقلاب های رنگی و انقلاب اسلامی ایران

21. تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی در انتخابات دهم ریاست جمهوری

22. نقش انگیس در فتنه 88

23. نقش بهائیت در فتنه 88

24. نه ده

25. نظرسنجیهای خارجی در انتخابات دهم ریاست جمهوری

عرضه کتاب «تأثیر دعا بر معرفت» در بازار نشر

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News

عرضه کتاب «تأثیر دعا بر معرفت» در بازار نشر

گروه خبرنگاران افتخاری/ نظام مشرفی‌نبی کنی: کتاب «تأثیر دعا بر معرفت» تألیف فاطمه سادات حسینی و سیدمحمد حسینی توسط انتشارات علمی ـ فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برخی از عقل‌گرایان به نقش استدلال‌های نظری یعنی باورها در تصمیم‌گیری‌ها تأکید کردند و از نقش استدلال‌های عملی یعنی احساس‌ها و عواطف غفلت ورزیدند.

فعل دعا و ارتباط با خدا نوعی گرایش فطری و کشش قلبی به سوی خداست که عاملی عاطفی و غیرمعرفتی محسوب می‌شود. دعا کردن ساده‌ترین روش ارتباط با پروردگار است. دعا کردن یعنی درخواست کردن، اظهار تمایلات و مشاوره با خدای خود؛ اما بیشتر ما دعا کردن را برای تشکر از خدا، رفع ضرورت‌ها و تنگناها انجام می‌دهیم.

دعا کردن باید با وجودی سراسر از آرامش و به دور از التهاب و تنش صورت گیرد. دعا باید از دل و جان برخیزد تا بر دل نشیند و باید از سر اخلاص باشد نه از سر اجبار. در این کتاب مؤلفان سعی دارند درباره تأثیر دعا بر شکل‌گیری باورهای انسان و اعتقادات او و همچنین فرایند ساحت معرفتی و عقیدتی انسان تحقیق کرده‌ و نقش دعا را به صورت عملی و نظری بررسی کرده‌اند.

یادآور می‌شود، کتاب «تأثیر دعا بر معرفت» در تیراژ دو هزار نسخه و با قیمت 18 هزار تومان توسط انتشارات علمی ـ فرهنگی منتشر شده است.

کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر واقعه عاشورا + دانلود

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1329987

 

کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر واقعه عاشورا + دانلود

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر ۱۶۰ قطعه معتبر تاریخی برگرفته از دانشنامه امام حسین(ع) برپایه قرآن، حدیث و تاریخ اثر آیت الله ری‌شهری و همکاران ایشان، از لحظه لحظه همراهی با کاروان حسینی است که با سبکی ساده، حوادث و اتفاقات را بازگو می‌کند.

این مجموعه که روایتی است شنیداری از ۴ جلد از مجموعه ارزشمند کتاب‌های «رستاخیز کربلا» که همزمان با ماه محرم سال گذشته منتشر شد، همزمان با محرم امسال به عنوان اولین کتاب صوتی مؤسسه دارالحدیث توسط اداره تولیدات رسانه‌ای معاونت فرهنگی و ارتباطات تولید شده است.

با توجه به سبک نگارش ۴ عنوان کتاب که وقایع معتبر تاریخی را به صورت قطعاتی کوتاه‌، جذاب و هنرمندانه به نمایش گذاشته است، در این مجموعه صوتی سعی شده است، با بکارگیری موسیقی‌های آیینی و مقامی‌، آواها و جلوه‌های صوتی، روش روایت از حالت یک کتاب ساده شنیداری به مجموعه‌ای داستانی، نزدیک شود؛ بنابر این مخاطب آن نه تنها از شنیدن خسته نمی‌شود بلکه خود را در تکاپویی زنده در میانه داستان حس می‌کند.

این مجموعه که در دو قالب بسته شامل ۴ لوح فشرده با کیفیت اصلی و بسته تک لوح فشرده با فرمت Mp۳ تولید شده است، رخدادهای معتبر را  در ۴ بخش در قالب ۱۶۰ قطعه صوتی و در حدود ۶۰۰ دقیقه روایت می‌کند.

این بخش‌ها شامل « تا عاشورا»: از کتابی به همین نام به قلم مصطفی پورنجاتی  شامل ۱۹روایت شنیداری از ماجراهای ورود کاروان حسینی به کربلا تا شب عاشورا، « روز عاشورا »: از کتابی به همین نام به قلم احمد غلامعلی شامل ۶۶ روایت شنیداری از حوادث روز عاشورا، « عصر عاشورا »: از کتابی به همین نام به قلم مهدی غلامعلی شامل ۳۷ روایت شنیداری از حوادث عصر عاشورا و «ریحانه‌های دشت خون»: از کتابی به همین نام به قلم زهرا بابایی شامل ۳۷ روایت شنیداری از حضور و نقش آفرینی بانوان در نهضت حسینی است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این کتاب می‌توانند به پایگاه www.hadith.net مراجعه  نمایند.

همچنین نمونه قطعات صوتی این مجموعه از طریق سایت مذکور قابل دریافت است. گفتنی است تا قبل از اربعین امسال این مجموعه منتشر و به محضر تمام علاقه‌مندان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام تقدیم خواهد شد.

چند قطعه از کتاب صوتی « رستاخیز کربلا »
۱ . گریستن آسمان و زمین
۲ . روزی که عباس سقا نامیده شد
۳ . همانم که میجویی از ریحانه های دشت خون
۴ . حدیث وصل از روز عاشورا


انتشار رایگان آثار مقام معظم رهبری در فضای مجازی

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1324761


انتشار رایگان آثار مقام معظم رهبری در فضای مجازی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه اینترنتی انتشارات انقلاب اسلامی، نسخه پی‌دی‌اف آثار مقام معظم رهبری را به صورت رایگان برای علاقه‌مندان عرضه کرده است.

کتاب‌های انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر فرزانه انقلاب، با هدف دسترسی راحت‌تر مخاطبان به این آثار به صورت رایگان در پایگاه اینترنتی این انتشارات عرضه شد.
انتشارات انقلاب اسلامی انتشار آثار گوناگون ایشان را برعهده دارد، در طول سال‌های اخیر کتب متعددی از گزیده‌ بیانات موضوعی، مجموعه بیانات موضوعی، آثار مرتبط با جلسات و محافل ادبی تشکیل شده در حضور معظم له و … را تدوین و منتشر کرده که این آثار مورد استقبال جامعه‌ فرهنگی قرار گرفته است.
انتشارات انقلاب اسلامی با توجه به مشکلات موجود در وضع نشر و توزیع کتاب و خصوصاً گرانی کاغذ که تا حدودی ناشی از آثار تحریم‌های ناعادلانه‌ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است و با هدف دسترسی آسان ملت شریف ایران به آثار منتشره‌ این انتشارات، به تدریج تمامی این آثار را به صورت پی دی اف و رایگان در پایگاه اطلاع‌رسانی کتب تخصصی انتشارات انقلاب اسلامی به نشانی WWW.BOOK-KHAMENEI.IR در اختیار عموم مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

پيشنهاد رهبر انقلاب به مطالعه كتاب ريشه ها

پیوند: http://farsi.khamenei.ir/book-content?id=24566

نویسنده: الكس هیلی

مترجم: علی‌رضا فرهمند
ناشر: شركت سهامی كتاب‌های جیبی (وابسته به مؤسسه‌ی انتشارات امیركبیر)
موضوع كتاب: تاریخ
موضوع كتاب: ادبیات
نوبت چاپ: نهم
تاریخ چاپ: ۱۳۹۲
شمارگان: ۱۰۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۶۹۵ صفحه

شابك:

۹۷۸-۹۶۴-۳۰۳-۰۵۰-۶

هدیه روز تولد آمریكا
نقشه‌ای در كار نبود كه پژوهش‌های مربوط به ریشه‌ها و نوشتن این سرگذشت ۱۲ سال طول بكشد. انتشار این كتاب در ۲۰۰ سالگی استقلال ایالات متحده‌ی آمریكا كاملاً تصادفی است. این است كه ریشه‌ها را به عنوان هدیه‌ی روز تولد به كشورم كه بخش عمده‌ی ریشه‌ها در آن روی داده است تقدیم می‌كنم.

رئیس‌جمهور كنونی آمریكا یك سیاه‌پوست است. هرچند آمریكا این روزها نیاز دارد كه مسأله‌ی تبعیض نژادی را حل شده معرفی نماید اما جنبش‌های نژادپرستانه‌ از بدو انتخاب باراك حسین اوباما، از هیچ حمله و توهینی به او دریغ نكردند.

با این حال موضوع آخرین پیشنهاد رهبر انقلاب برای مطالعه در مورد وحشی‌گری‌های آمریكا به شخص اوباما هم بی ارتباط نیست. آن هم نه از باب ظالم بودن، بلكه بدین سبب كه نیای او و خانواده‌اش مثل آدم‌های این كتاب به آفریقا برمی‌گردند.

ادامه »

انتشار نسخه دیجیتال منابع اجتهاد از دیدگاه مذاهب اسلامی در فضای وب

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1322493/


انتشار نسخه دیجیتال منابع اجتهاد از دیدگاه مذاهب اسلامی در فضای وب

گروه فضای مجازی: نسخه دیجیتال «منابع اجتهاد از دیدگاه مذاهب اسلامی» به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نسخه دیجیتال کتاب «منابع اجتهاد از دیدگاه مذاهب اسلامی»  نوشته محمدابراهیم جناتی، به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان منتشر شده است.

عناوین اصلی این کتاب شامل قرآن؛ نخستین منبع اجتهاد، سنت؛ دومین منبع اجتهاد، اجماع؛ سومین منبع اجتهاد، عقل؛ چهارمین منبع اجتهاد و قیاس؛ پنجمین منبع اجتهاد است.

همچنین از دیگر عناوین این کتاب می‌توان به استحسان؛ ششمین منبع اجتهاد، مصالح مرسله؛ هفتمین منبع اجتهاد، قاعده استصلاح؛ هشتمین منبع اجتهاد، مذهب صحابی؛ نهمین منبع اجتهاد، سد ذرایع و فتح ذرایع؛ دهمین و یازدهمین منبع اجتهاد، شریعت سلف؛ دوازدهمین منبع اجتهاد، عرف و عادت؛ سیزدهمین منبع اجتهاد، سیره عملی اهل مدینه؛ چهاردهمین منبع اجتهاد، استدلال؛ پانزدهمین منبع اجتهاد و استصحاب و برائت؛ شانزدهمین و هفدهمین منبع اجتهاد اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای دریافت نسخه دیجیتال «منابع اجتهاد از دیدگاه مذاهب اسلامی» می‌توانند به مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان به نشانی www.ghaemiyeh.com مراجعه کنند.

کتابی مفید برای مشتاقان سیر و سلوک

پیوند: http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=262956


سیر و سلوک و قدم گذاشتن در راه حق و اطمینان از درستی راه ، دغدغه بسیاری از ما در زندگیمان است، در این مسیر که گفته اند :«ظلمات است بترس از خطر گمراهی» بهترین راه شناخت و آگاهی است ، که این شناخت به مثابه یک چراغ است تا پیش پایمان را ببینیم و به دره هلاکت نیفتیم.


سلوک

از قضای روزگار این عطش در این دنیای ماشینی و انسان مبتلا به مرض روزمرگی چنان زیاد است که ساز و دهل ها برایش کوک کرده اند و نغمه سرایی ها می کنند تا بازار خود داغ ساخته و هوش از دل افراد معرفت جو بربایند.

بازار مرید و مرادی و استادی و مرشدی داغ داغ است و جویندگان در این مسیر ، نوپا و در معرض خطرند.

اگر کسی از ما دغدغه سیر و سلوک دارد و هوای کمال ، بهتر است که قبل از هر قدمی مقصدی را که جویای آنیم بشناسیم ، خودمان و توانمندی هایمان را در نظر بگیریم، از رفتگان این راه آدرس هایی بپرسیم و سپس راهی شویم.

اگر شما عزیزان پاکدل از آن دسته کسانی هستید که با اندیشه و آگاهی و فکر قصد قدم گذاشتن در این راه نورانی را دارید ، برای شما یک پیشنهاد عالی داریم ، کتابی برای آشنایی شما عزیزان با سیر و سلوک آن هم بر طبق مبانی مکتب نورانی تشیع .

کتاب ” سیر و سلوک ، طرحی نو در عرفان عملی شیعه ” اثر آیت الله شیخ علی رضائی تهرانی كتاب بسیار موفّقی است. ایشان از تلامذه ی اولیه ی عارف بزرگ مرحوم آیت الله علامه حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی (ره) هستند و مورد وثوق می باشند .

ادامه »

عرضه کتاب «سیره سیاسی امام رضا(ع) و تحلیل مسئله ولایتعهدی» در بازار نشر

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1318254

عرضه کتاب «سیره سیاسی امام رضا(ع) و تحلیل مسئله ولایتعهدی» در بازار نشر

 

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اصل دفاع از مقام «امامت» و «ولایت» محوری‌ترین مفهوم در سیره سیاسی امام رضا(ع) به شمار می‌آید؛ تا آن‌جا که در دستگاه فکری ـ سیاسی حضرت(ع) هیچ‌کس تحت هیچ عنوان و شرایطی حق ندارد از این اصل ثابت و خدشه‌ناپذیر، تخطی کند و یا به آن تعرض کند.

در اطراف این اصل بنیادین و حیاتی، راهبردها و جهت‌گیری‌های سیاسی حضرت، فصل‌بندی شده‌اند. این کمربند حفاظتی ـ امنیتی بسته به شرایط زمانی و مکانی و تحولات سیاسی ـ اجتماعی دچار قبض و بسط شده و در راستای دفاع از حریم امامت و اصل ولایت حرکت می‌کند. این استراتژی سیاسی یعنی تنیدگی معنادار سیاست «سخت» و «نرم» در سیره سیاسی امام رضا(ع).

یادآور می‌شود، کتاب «سیره سیاسی امام رضا(ع) و تحلیل مسئله ولایتعهدی» در قطع وزیری و جلد شومیز در 308 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

امکان دریافت نسخه دیجیتال «هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه کربلا»

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1317271/

 

امکان دریافت نسخه دیجیتال «هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه کربلا»

گروه فضای مجازی: امکان دریافت نسخه دیجیتال «هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه کربلا» به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امکان دریافت نسخه دیجیتال کتاب «هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه کربلا» به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان برای کاربران فراهم شده است.

این کتاب‌ها با شش فرمت به نام‌های pdf ، java android ،txt ،epub ،ghb برای استفاده در رایانه، انواع گوشی‌های تلفن همراه و انواع تبلت‌ها به صورت رایگان بر روی سایت مرکز به نشانی www.ghaemiyeh.com قرار گرفته است.

«هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه کربلا» نوشته مهدی خدامیان‌آرانی شامل عناوینی همچون نوای کاروان، راه آسمان، دریای عطش، شب رؤیایی، پروانه‌های عاشق، طوفان سرخ، شکوه بازگشت و منابع تحقیق است.

کاربران برای دریافت نسخه دیجیتال این کتاب می‌توانند به نشانی www.ghaemiyeh.com مراجعه کنند.

کتاب ره توشه مهدوی ویژه ماه محرم

هر کس به این کتاب عمل کند صاحب کرامت می شود

 

 

استاد فاطمی نیا در یکی از سخنرانی هایشان با اشاره به اهمیت پاک سازی نفس از رذائل اخلاقی و متخلق شدن به فضائل و صفات عالیه اخلاقی1، درباره کتاب شریف معراج السعادة که در همین زمینه است، فرمودند:

 

در بسیاری از خانه ها کتاب معراج السعادة وجود دارد، گذاشتنش روی طاقچه به آن عمل نمی کنند،هر کس کتاب معراج السعادة ملا احمد نراقی را بخواند و به آن عمل کند صاحب کرامت میشود.

 

پی نوشت:

 

1صفات عالیه یعنی فضائل اخلاقی، همچون:بلند نظری ،سخاوت، خوش خلقی، انصاف، صداقت، رحمت، رأفت، حلم، گذشت و…

 

—————–

 

دانلود کتاب معراج السعادة:

 

دانلود کتاب معراج السعادة به صورت html (لینک مستقیم)

 

دانلود کتاب معراج السعادة به صورت html (لینک غیر مستقیم)

 

دانلود کتاب معراج السعادة به صورت pdf

 

دانلود کتاب معراج السعاده بصورت java (برای موبایل)

انتشار محتوای دیجیتال 150 جلد کتاب با موضوع امام حسین(ع)

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1311227

انتشار محتوای دیجیتال 150 جلد کتاب با موضوع امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه کتابخانه دیجیتال نور به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد‌الله الحسین(ع)، مشتمل بر 150 جلد با موضوع امام حسین(ع)، عاشورا، کربلا و مقتل را در فضای مجازی عرضه کرده است.

این کتاب‌ها شامل عناوینی همچون در کربلا چه گذشت، نفس‌المهموم شیخ عباس قمی، لهوف سید ابن طاووس، کامل الزیارت است که از کتب مرجع در این موضوع به شمار می‌رود.

این پایگاه، متن بیش از 15 هزار جلد کتاب در زمینه علوم انسانی عرضه کرده که در این میان بیش از 7 هزار جلد آن به زبان عربی است و با توجه به دارا بودن منابع تراث و نسخه‌های اصلی مورد استقبال چشم گیری از سوی کاربران قرار گرفته است.
از قابلیت‌های این پایگاه می‌توان به پشتیبانی به سه زبان انگلیسی، فارسی، عربی و امکان استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت ارجاعات همچون اندنوت(Endnote)، زوترو(Zotero)، پژوه‌یار اشاره کرد که محققان را در امر تحقیق و پژوهش، یاری می‌رساند.

چهل حدیث حجاب‏

پیوند: http://reihane.ir/?part=news&inc=news&id=1375

در مقدمه کتاب آمده است:
اسلام بر خلاف آنچه تبلیع می کنند و تهمت می زنند، حجاب و عفاف زن را در تعارض با حضور سازنده  وی در جامعه نمی دانند، بلکه تنها راه حل چالش و تناقض موجود میان زن و حضورش در ساختن جامعه سالم را عفاف و پوشش مناست می دانند، چرا که حجاب مصونیت بخش است نه محدودیت آفرین. مصونیت از ضد ارزش-هایی که رشد وشکوفایی جامعه و انسان ها را محدود میکند.

این کتاب به بررسی شش آیه و چهل حدیث کوتاه مرتبط با حجاب از وجود مبارک معصومین(علیهم السلام)می پردازد، بدین گونه که ابتدا متن حدیث ترجمه گردیده، سپس توضیحی کامل پیرامون حدیث پرداخته شده است.

بعضی از موضوعاتی که ذیل آن، احادیث شریف بیان گردیده عبارتند از: بهترین گوهر زن ـ محروم از بوی بهشت ـ لباس عوضی ممنوع، گریه پیامبر بر زنان جهنمی، در سایه شیطان، فقط برای شوهر، خانه های آتشین، خواهر زن ـ حجاب زنان روستای، … .

نهمن حدیث گُهربار این کتاب، با عنوان «وای بر زنان از بَزک هایشان» چنین بررسی شده است: پیامبر اکرم فرمود: « ویل للنساء من الاحمرین؛ الذهب و المعصفر » وای بر زنان از دو چیز زینتی و رنگین؛ طلا و جامه زیبا.

مقام معظم رهبری می فرماید:
آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را با آرایش ، مُد و جلوه گری زیورآلالت سرگم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند.
کتاب چهل حدیث حجاب در ترجمه و شرحی مختصر بر احادیث حجاب  عفاف.
این کتاب به قلم حجه الاسلام عبدالعلی براتی از سوی انتشارات قلم شرق به چاپ رسیده است.

کتاب «نام علی(ع) در معماری اسلامی ایران» منتشر شد

پیوند: http://bookroom.ir/part,printable/id,14371/lang,fa/


کد: 14371
عنوان: کتاب «نام علی(ع) در معماری اسلامی ایران» منتشر شد
تاریخ ثبت: مهر 23, 1392
تاریخ ویراش: مهر 23, 1392

طرح پژوهشی جلوه‌هایی از یاد نام امام علی (ع) در معماری ایرانی با همکاری نشر آرما در قالب کتاب و با عنوان «نام علی (ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنایی» منتشر شد.

در این کتاب با تمرکز بر نام مقدس علی (ع) نشان داده می‌شود که چگونه پدیدآورندگان آن با «جوهر» خاص معماری یا همان مواد و مصالح، ده‌ها شکل متنوع از این نام سه حرفی را به وجود آورده‌اند.

غلامحسین معماریان  محقق و مؤلف این کتاب در پیشگفتار کتاب نوشته است: «وجود این نام بر بدنه‌ها، پوشش‌ها، مقرنس‌ها و … به معنای باوری است که مردم این سرزمین بزرگ به این ابرمرد تاریخ داشته‌اند و دارند. حتی  در زمانی که مذهب رسمی ایران تشیع نبود، این نام مقدس بناهای مختلف آن دوران را می‌آراست.»

ادامه »

‏کتاب مطلع عشق‏

این کتاب گزیده‌ای از رهنمودهای مقام معظم رهبری به زوج‌های جوان است. این کتاب با دستخطی از معظم له خطاب به جوانان عزیز درباره پیوند مبارک دل‌ها و جسم‌ها شروع می‌شود و پس از آن ناشر در سخنان کوتاهی از اهمیت انتشار این کتاب گفته است.
سپس این کتاب پس از دیباچه شامل ۴ کلام و ۷ رهنمود می‌شود. کلام اول تا چهارم این کتاب چنین است: ازدواج ناموس طبیعت، دستور شریعت، کانون گرم خانواده، غروب عشق و قحطی عاطفه در غرب، حقوق متقابل زن و شوهر.
کلام‌های کتاب در واقع ره توشه نظری ازدواج و بنیان خانواده به حساب می‌آیند و در کلام‌ها با دانستی‌های ضروری درباره ازدواج و خانواده آشنا می‌شویم و رهنمودها هم مهارت‌های زندگی شیرین را در پرتو آموزه‌های اسلامی می‌آموزد.
رهنمودهای مقام معظم رهبری که در هفت بخش به زوج‌های جوان در این کتاب سامان داده شده است، نیز به شرح زیر است: همسفر تا بهشت، بالاتر از واقعیت، هنر تقسیم کار، سازش و سازگاری، زندگی شیرین، هشدارها و یادآوری ها و آسان گیری.
سخن آخر این کتاب نیز «جلسه عقد به پایان می‌رسد!» است.
این کتاب که به همت محمدجواد حاج علی اکبری گردآوری و تدوین شده است، مقدمه‌ای هم به قلم این نویسنده دارد که درباره محتوای کتاب توضیح داده است. حاج علی اکبری در ابتدا خاطرنشان کرده است که این مجموعه شامل سخنان رهبر عالی قدر در جلسات عقد در یک دهه گذشته است که ایشان اسرار کامیابی در زندگی مشترک را صمیمانه به عروس و دامادهای جوان تذکر داده‌اند.
در ابتدای هر بخش نیز فراهم آورنده کتاب با اشاره‌ای که نوشته است که به انتقال بیشتر مفهوم‌های آمده در کتاب کمک کند. مخاطب این کتاب بیشتر جوان‌ترها و زوج‌های جوان هستند اما بخش مهمی از رهنمودهای رهبر انقلاب در این کتاب خطاب به بزرگترها و پدر و مادرهای جوان‌ترها است که به استحکام زندگیشان کمک کنند. در ادامه با هم مروری داریم بر محتوای کتاب و رهنمودهای معظم له برای زندگی‌های شیرین‌تر و محکم‌تر.

ادامه »

معرفی و دانلود کتاب آیین زندگى از دیدگاه امام رضا علیه السلام

این کتاب ارزشمند نوشته‌ی آقای “محسن كتابچى” می‌باشد که در آن کوشیده است الگویی برای زندگی برتر و متعالی بر اساس سیره و رفتار حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام ترسیم نماید. چنانکه در مقدمه کتاب می‌خوانیم:

زندگى مادى امروز از یك طرف انسان را به صورت «ابزار» و از طرف دیگر به صورت «حیوان» در آورده است . آثار و نتایج شوم و تلخ ناشى از این امر، در ملتهایى كه به آخرین مرحله تمدن مادى رسیده اند، به وضوح دیده مى شود. آمارهاى وحشتناك تخلفات و جنایات در این ملتها، مى تواند دورنمایى از حقیقت این تراژدى را نشان دهد.

یگانه عاملى كه مى تواند آدمى را از ضایعه «ماده پرستى» برهاند و كیان و شخصیت او را از خطر خود بیگانگى مصون دارد، برخوردارى از حیات طیبه است .

از بررسى دقیق منابع اسلامى بر مى آید، راه تحصیل حیات طیبه در این جهان معلول چهار عامل است :

1 - سلامت جسم

2 - سلامت روح (آرامش خیال)

3 - مساعد بودن شرایط همزیستى (همسر و فرزند و همنشین شایسته)

4 - حسن عاقبت

ادامه »

كتاب لباس روحانيت/چرا ها و بايد ها از محمد عالم زاده نوري

آغاز سخن دانش آموختگان علوم دينى پس از چند سال تحصيل در حوزه و يك دوره آشنايى با فقه اسلامى، غالباً در پوششى ويژه و متفاوت از ساير مردم به لباس روحانيت در مى‏آيند. اين لباس به رغم پيشينة طولانى، هنوز در معرض پرسش‏هاى فراوانى قرار دارد.
كاوش براى يافتن پاسخ اين نگراني‏ها، براى طلاب نوعى تأمل در سبك و سيرة زندگى است و قطعاً از تلاش براى رازگشايى از عبارات دشوار برخى از متون كم بهاتر نيست. به علاوه، تراكم اين نگرانى‏ها در جان انسان، به مرور ايمان و اعتقاد قلبى او را به راهى كه مى‏رود و كارى كه مى‏كند مى‏فرسايد و ارمغانى جز تزلزل شخصيت و آشفتگى خاطر ندارد. اين بررسى‏ها براى فرد فرد طلاب ضرورت شخصى و براى جامعة اسلامى در شرايط امروز ضرورت اجتماعى دارد. روحانيت شيعه كه امروز از داخل و خارج در معرض هجوم انواع شبهات و انتقادات قرار گرفته‏است بايد در فاصلة زمانى كوتاهى فلسفة پيدايش، سرّ حضور، رسالت نهايى، كيفيت عمل و منطق خود را براى عموم تبيين كند و تودة انبوه نگرانيها را با بحث نظرى يا اقدام عملى حل و رفع نمايد.
اين مختصر بدون آنكه ادعاى پاسخ به همة سئوالات مربوط به لباس روحانيت را داشته باشد باب گفت‏وگو در اين موضوع را در قدم نخست گشوده ‏است ،اميد آنكه اين ناچيز در ساية توجه ويژة امام دوازدهم(عج) مقبول درگاه ايزدى قرار گيرد.


لينك دانلود

كتاب ديجيتال «ولايت خورشيد بی‌غروب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، با نزديك شدن به چهاردهم خردادماه، سالروز عروج ملكوتی بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران حضرت امام خمينی‌(ره) سازمان اوقاف و امور خيريه كتابچه رايانه‌ای «ولايت خورشيد بی‌غروب» را در فضای مجازی عرضه كرد.

در اين كتابچه مطالبی چون ويژگی شخصی حضرت امام، عبادت و تهجد، توجه ويژه به قرآن، فقيهی بزرگ و مرجعی مسلم، مانند جدش علی بن ابيطالب(ع) و فقاهت توأم با تقوا، قرار داده شده است.

من سرباز رهبر انقلاب هستم، چند دقيقه خورشيد اينجا تابيد و رفت، راهنمايی دلسوز، رويای صادقانه، ميز و صندلی قبل از انقلاب، چون خورشيد روشنی می‌دهد، اهميت ويژه ولايت فقيه و … از ديگر مطالب به كار رفته شده در اين كتاب عنوان شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طريق لينك زير و يا مراجعه به سايت اوقاف و امور خيريه به نشانی www.awqaf.ir و ورود به قسمت نرم‌افزار، اين كتاب را دانلود كنند.

منبع:رhttp://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1236802

مجموعه ۱۰۰ جلدی «رهنما» و شناخت‌نامه امام‌رضا(ع) رونمايی شد

گروه ادب: مجموعه ۱۰۰ جلدی «رهنما» و شناخت‌نامه امام‌رضا(ع) در سومين روز از بيست و ششمين نمايشگاه كتاب تهران توسط انتشارات آستان قدس رضوی رونمايی شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مراسم رونمايی از آثار جديد آستان قدس رضوی عصر روز گذشته، 13 ارديبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام سيدجلال حسينی، دبير شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسينی در رابطه با اين آثار گفت: مجموعه كتاب‌های مرتبط با امام رضا(ع) در كتاب شناخت‌نامه امام رضا(ع) جمع‌آوری شده است كه شامل 180 صفحه بوده و در سه بخش بزرگسال، كودك و نوجوان و ساير زبان‌ها تقسيم‌بندی شده و علاوه براين عناوين، پديدآورندگان، و ناشران ذكر شده است.وی افزود: اين مجموعه در راستای آشنايی زائران و آگاهی عميق‌تر با سير انتشارات آستان قدس در سه دهه پس از پيروزی انقلاب اسلامی دبيرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در سه جلد منتشر شده است و آثار منتشر شده آستان قدس از ابتدای فعاليت در حوزه نشر يعنی از سال 1305 تا پايان سال 1391 را در اختيار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسينی ادامه داد: جلد نخست اين اثر تلاش آستان قدس در 8 دهه فعاليت است و تاريخچه انتشاراتی آستان قدس رضوی معرفی شده كه مربوط به سال‌های 1305 تا 1370 است، جلد دوم كتاب‌های منتشر شده از سال 1371 تا 1380 را شامل شده و جلد سوم نيز از سال 1381 تا 1390 را در برمی‌گيرد.وی در ادامه مجموعه 100 جلدی راهنما را مورد اشاره قرار داد و اظهار كرد: آستان قدس رضوی هر سال پذيرای ميليون‌ها زائر است كه با شبهات دينی و سؤالاتی برخورد می‌كنند كه حوزه فرهنگی برای آن‌ها پاسخ منطقی، ساده و مستدل می‌دهد. از اين رو اين مجموعه 100 جلدی در راستای همين موضوع منتشر شده و دارای موضوعات اعتقادی با 52 جلد، سبك زندگی اسلامی 25جلد، حرم‌شناسی 7 جلد و احكام 16 جلد است.دبير شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: مخاطب‌محوری، ساختار روشمند و مستند بودن مطالب كتاب‌ها از جمله خصوصيات اين مجموعه است و در نگارش آن 51 نويسنده كه همگی از اساتيد حوزه و دانشگاه بوده‌اند همكاری داشتند.

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1221992

انتشار نسخه الكترونيك كتاب «نقش نماز در شخصيت جوانان»

گروه فضای مجازی: كتاب «نقش نماز در شخصيت جوانان» با موضوعاتی مانند نقش نماز در شخصيت جوانان، سستى در نماز و … برای استفاده در رايانه و تلفن همراه توليد و منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن‌(ايكنا)، اين كتاب با عنوان «نقش نماز در شخصيت جوانان» به مواردی چون علت سستى و تنبلى در نماز، محيط خانواده و بى‌توجهى والدين به نماز، آفات و موانع آثار نماز، روح و حقيقت نماز، مزاحم دانستن نماز براى كارهاى شخصى و چندين موضوع ديگر می‌پردازد.بخشی از عناوين اصلی كتاب شامل اهميت دوران جوانى، انعطاف‌پذيرى روحيه جوانان، نيازهاى غريزى و فطرى جوانان و پاسخ آن، نقش نماز و تعاليم دينى در شخصيت جوانان، ياد و ذكر خدا مايه آرامش دلها، نماز بارزترين مصداق ذكر خدا، آيا نماز انسان را از زشتى باز مى‌دارد؟ و آفات و موانع آثار نماز است.همچنين از ديگر بخش‌های كتاب می‌توان به پيام نماز عاشورا، روح عبوديت امام، توجه به نماز و نقش سازنده آن، تجلى نماز در سيره بزرگان، وصيت ملاحسنعلى اصفهانى درباره نماز، نماز از ديدگاه ملامحسن فيض كاشانى، نماز صبح اسارت، خلبان شهيد عباس بابايی و اهميت او به نماز و مطالب بسياری ديگر كه به نماز پرداخته شده است، اشاره كرد.

ادامه »

عرضه كتاب «شناخت‌نامه قرآن» در بازار نشر

گروه خبرنگاران افتخاری / نظام مشرفی‌ نبی‌کندی: كتاب «شناخت‌نامه قرآن» تأليف محمدجواد صاحبی توسط انتشارات بوستان كتاب وابسته به دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، كتاب شناخت‌نامه قرآن، كتابی با مقالاتی در شناخت قرآن كريم است. اين اثر مجموعه مقالاتی از قرآن‌پژوهان فرهيخته كه برخی جنبه‌های قرآن را كاويده‌اند.

قرآن كتابی ناپيدا كرانه است كه هركس با تدبر در آن و به اندازه بذاعت خويش به گوهرهای ارزشمندی دست می‌يابد. متفكران دينی از آغاز بحث و درس درباره قرآن به جنبه‌هايی از اين مادبه الهی توجه كرده و معارف سودمندی را در اختيار علاقه‌مندان گذاشته‌اند.

مقالات اين كتاب هركدام درباره موضوعاتی از جمله صامت از زبان قرآن ناطق، تاريخ تدوين قرآن، چگونگی ترتيب سوره‌های قرآن، مصادر فهم قرآن، ارتباط و تناسب آيات در قرآن، علل پراكنده به نظر آمدن قرآن، نقد و بررسی ديدگاه‌های مهم در متشابهات قرآن، اعجاز بيانی قرآن، اعجاز ادبی و نظم رياضی قرآن و چندين مقاله مهم ديگر آمده است.

يادآور می‌شود، كتاب «شناخت‌نامه قرآن» در تيراژ 600 نسخه و با قيمت 22 هزار تومان منتشر شده است.

منبع : http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1219751

*دلایل ظاهری و باطنی ازدواج پیامبر با خدیجه به روایت آیت‌الله سبحانی

آیت‌الله جعفر سبحانی در کتاب «فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام» درباره علل ظاهری و باطنی این ازدواج این چنین بیان می‌کند:

مردان مادی که همه چیز را از دریچه مادیگری مطالعه می‌کنند، پیش خود چنین تصور می‌کنند که چون خدیجه ثروتمند و تجارت پیشه بود، برای امور تجارتی خود، به یک مرد امین بیش از هر چیزی نیازمند بود، از این لحاظ، با محمد(ص) ازدواج کرد و محمد نیز از وضع زندگی آبرومندانه او آگاه بود، با اینکه توافق سنی نداشتند؛ تقاضای او را پذیرفت .

ولی آنچه را تاریخ نشان می‌دهد، این است که محرک خدیجه برای ازدواج با امین قریش، یک سلسله جهات معنوی بود، نه جنبه‌های مادی، اینک شواهد ما:

 

ادامه »

معرفی کتاب

کتاب گنجینه مبلغین


مجموعه گنجینه ی مبلغین به صورت موضوعی شامل آیات، احادیث و حکایت های تاریخی برای مبلغین توسط سید علی موسوی (باروق) تنظیم گردیده است.
ابتدا یک موضوع کلی را انتخاب و با ذکر آیه و روایتی در رابطه با موضوع در صدر و ذیل، آن را با مسائل شرعی مختصر مرتبط با موضوع از توضیح المسائل و استفتاءات حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره)  تزیین کرده و با ذکر تفسیر مختصر از آیه ای ارائه شده در صدر، که امروزه بیان تفسیر یکی از ضروریات مجلس سخنرانی شده است خطیب در این امر یاری می شود و برای تفهیم هر چه بهتر موضوع با آوردن تمثیل یا تمثیلاتی به فهم آن کمک کرده و با آوردن حکایت و قطعه های تاریخی، شعر، لطیفه، مطالب علمی و روایت های مرتبط با موضوع قالب خاصی از سخنرانی مطرح شده است و در پایان هر مجلسی با بیان ذکر توسلی مناسب که در شأن ائمه معصومین علیهم السلام باشد موضوع به پایان می رسد. برای خسته نشدن خواننده یک سری داستان ها ی مناسب مثل حکایت از زندگی بزرگان دین، حکما و شاعران آورده شده تا تنوعی برای خواننده درهنگام مطالعه ایجاد گردد. ذکر تمثیلات در قالب پرسش و پاسخ برای فهم هر چه بهتر مطالب اعتقادی یکی از نکات قابل توجه این مجموعه است. این مجموعه تلفیق سه جلد چاپ شده که به خاطر راحتی مبلغین و مدرسین علوم اسلامی هر سه جلد در یک جلد چاپ شده است.


معرفی کتاب

سیصد و بیست داستان از معجزات و كرامات امام على (ع)

نویسنده : عباس عزيزى
معجزه، مطمئن ترین، استوارترین و روشن ترین دلیل صدق گفتار پیامبران و ائمه اطهار در ادعاى ارتباط آن ها با جهان ماوراء الطبیعه است.
معجزه، عمل خارق العاده اى است كه تحقق آن وابسته به قدرت خداوند است و به صورت عادى وقوع آن غیر ممكن است.
معجزه، عمل خارق العاده اى است كه انسان با اتكاء به قدرت هاى بشرى قادر به انجام آن نمى باشد.
معجزه، یعنى انجام كارى كه دیگران از انجام آن عاجز باشند.
معجزه اهداف تربیتى، اخلاقى و اعتقادى دارد.
معجزه شكست ناپذیر است، چون به قدرت بى كران پروردگار متكى است.
معجزه سبب مى شود كه حجاب از جلو چشم انسان كنار رود.
مردم تقاضاى معجزات جسمانى مى كنند، در حالى كه قرآن برترین معجزه معنوى است.
عنایات و معجزاتى كه در حرم مطهر ائمه اطهار - علیه السلام به وقوع مى پیوندد، كرامات نامیده مى شود.





كاوشى نو در اخلاق اسلامى و شوؤن حكمت عملى (جلد 1)

نویسنده : آيت الله حسين مظاهرى
مترجم : محمود ابوالقاسمى
بى تردید، اخلاق در اسلام داراى اهمیت فراوانى است. این امر به لحاظ جنبه هاى زیر است: نخست، علاوه بر آنكه اخلاق از اركان اسلام در ردیف عقاید و احكام به شمار مى آید، عامل پیوند انسان به پروردگار بزرگش ‍ مى باشد و همانا این پیوند مقصود اصلى در ایجاد انسان است. زیرا كه آن بزرگترین كمال آدمى است و تمامیت كمالات انسان وابسته به آن است و همانگونه كه بر قلم تقدیر رفته است، آدمى كامل نگردد، مگر آنكه در مسیرى گام بردارد كه خداى متعال در شریعت بزرگش براى او ترسیم نموده است و راهى را بپیماید كه پیامبران و جانشینان و پیروان آنها در ارائه آن جهد بلیغ نموده اند.
دیگر آنكه آیین مقدس اسلامى در تمامى زمینه ها، چه در مسایل اجتماعى (اعم از نظام خانوادگى و احوال فردى) و چه در مسایل اقتصادى و سیاسى و غیر آن، جز با شیوه اخلاقى كه این دین پاینده بر آن استوار است، تمام و كامل نمى گردد.






نماز شب یا تهجد

نویسنده : موسى خسروى
لیسوا سواء من اهل الكتاب امة قائمه یتلون آیات الله آناء اللیل و هم یسجدون(آل عمران 113)
با اینكه در آیات قبل، خداوند از یهودیان مذمت مى كند و مى فرماید: ضربت علیهم المسكنه ذلك بانهم كانوا یكفرون بایات الله آنان پیوسته اسیر بدبختى و ذلت شدند از اینرو كه به آیات خدا كافر شده اند. و در ابتداى همین آیه هم مى فرماید: ضربت علیهم الذله اینما ثقفوا. هرجا باشند ذلت و خوارى بر سر آنان خیمه مى زند.
اما در آیه بالا همین اهل كتاب را به دلیل اینكه شب زنده دارند و به تلاوت آیات خدا و سجده بسر مى برند مى ستاید.
آیه دوم: تتجا فى جنوبهم عن المضاجع یدعون ربهم خوفا و طمعا و مما رزقناهم ینفقون فلا تعلم نفس ما اخفى لهم من قرة العین جزاء بما كانوا یعملون (سوره سجده 16 - 17)

معرفی کتاب

مطالب مرتبط:
در رابطه با اين کتاب بخوانيد

بخش هایی از مطالب کتاب:
تفاوت برخورد ما با فلسفه یونان، با برخورد ما با فلسفه غرب
شاخصه‌ی نظام مهدوی
چین و بازخوانی تمدن کهن
ارائه‌ی تفسیر درست از تمدن غرب و مدرنیته
تفاوت التقاط فرهنگی با گزینش علمی
جایگاه تمدن اسلامی نسبت به ایده‌آل های بشر
تغییر جهت میل ها، اولین فدم
آفت تعمیم علم غربی به همه تاریخ
شدت و ضعف یک تمدن در زندگی ساز بودن آن
کمیت گرایی غربی و غفلت از کیفیت
تفاوت نگاه فرهنگ مدرنیته و تفکر اسلامی به عالم
و…

معرفي:
سلسله مباحث «تمدن‌زایی شیعه»، حاصل پاسخ به سؤالاتی است که حدود سه‌سال متمادی و طی نُه جلسه‌ توسط عده‌ای از طلاب و دانشجویانی که مایل بودند در رابطه با موضوع تمدن اسلامی تحقیق کنند خدمت استاد طاهرزاده مطرح شده و پس از پیاده‌شدن جواب‌ها از نوار و تکمیل و تصحیح مطالب توسط استاد به صورت کتاب عرضه شده است.

سلسله مباحث «تمدن‌زایی شیعه» یا «مسئولیت شیعه در ایجاد تمدن اسلامی» درصدد است در شرایطی که بشریت از فرهنگ مدرنیته سرخورده است و به فکر راه و چاره‌ای اساسی است، او را متذکر فرهنگی نماید که عاقبت زمین و زمینیان باید به سوی آن فرهنگ باشد تا وعده‌ی اقامه‌ی حق، صورت بالفعل به خود بگیرد و هرچه زودتر جهت‌گیری بشر به سوی آن تمدن شروع شود و بشر به همان اندازه زودتر به بلوغ خود نزدیک ‌گردد.

تمدن زایی شیعه
مسير جاري:
محصولات -> (فرهنگ و تمدن (10))
محصولات -> (اسلام و مدرنیته (11))
محصولات -> غرب و صهیونیسم (12) -> (آثار و پیامدها (3-12))
کد:      8687
عنوان:      تمدن زایی شیعه
تاریخ ثبت:      ۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۰۰:۰۰:۰۰
تاریخ ویراش:      ۱۳۹۰-۰۶-۱۶ ۰۷:۱۶:۴۷
شابک:      978-964-2609-30-7
تاریخ اولین چاپ:      1389
نوع جلد:      شومیز
قطع:      وزیری
قیمت(ریال):      55000
شمارگان:      3000
چاپ جاری:      1
تعداد صفحات:      448
وزن(گرم):      649



معرفی سایت

امروز می خواهم چند تا پایگاه خوب بهتون معرفی کنم

امیدوارم استفاده کنید:

پایگاه اطلاع رسانی استاد حسن رحیم پور ازغدی
http://rahimpour.ir


مرکز نشر آثار استاد رحیم پور ازغدی
http://www.spw.ir

 


سایت رسمی دکتر حسین الهی قمشه ای
http://www.drelahighomshei.com/Default.aspx

پایگاه اطلاع رسانی علامه محمد باقر مجلسی
این پایگاه حاوی زندگی نامه، کتابخانه دیجیتالی، تصاویر و مقالات مختلف است
http://majlesi.net


پایگاه اطلاع رسانی امام خمینی
زندگی نامه، مقالات، آثار و دیوان امام خمینی و…
http://www.imam-khomeini.com

بنیاد نشر آثار دکتر بهشتی
اثار و اندیشه های شهید ایت االه دکتر سید محمد حسین بهشتی
http://www.beheshti.org

دکتر مصطفی چمران
زندگی نامه کتابها و تصاویری از شهید چمران
http://www.chamran.org

شبکه شیخ شهید
این شبکه درباره استاد مطهری است و حاوی زندگینامه،سخنان و لینک های دانلود کتب ایشان می باشد.
http://sheykh-shahid.blogfa.com

معرفی کتاب

 

 

معرفی کتاب؛ از تهاجم فرهنگی تا جنگ نرم

گردآوری: مجتبی احمدی، ابوذر زارع‌درخشان، حسین همازاده‌ابیانه

انتشارات: ساقی

تعداد صفحات: ۳۰۰

سال انتشار: ۱۳۸۹

قیمت: ۴۷۰۰۰ ریال



معرفی کتاب؛ از تهاجم فرهنگی تا جنگ نرم


کتاب “از تهاجم فرهنگی تا جنگ نرم” واکاوی مختصر منازعه نرم در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی است که معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین به گرد‌آوری مجتبی احمدی، ابوذر زارع درخشان و حسین همازاده ابیانه در پاییز ۸۸ و در ۲۹۵ صفحه به زیور طبع آراسته است. این کتاب در ۱۰ فصل تنظیم شده است، تعریف و تبیین موضوع، تاریخچه، چرایی جنگ نرم، اهداف جنگ نرم، بازیگران، عوامل زمینه ساز، گروه های هدف، راهکارها و فرجام نبرد، عناویت فصل های مختلف کتاب است.در انتهای کتاب نیز جدول بیانات رهبر معظم انقلاب که در فصول ۱۰ گانه مورد استفاده قرار گرفته است، آمده است.گفتنی است، این بیانات از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۸ را شامل می شود
.

 

کتاب همراه

معرفی کتاب

معرفی دو کتاب از رهبر حرکت اسلامی تونس

کتاب «حرکت امام خمینی و تجدید حیات اسلام» نوشته استاد راشد الغنوشی، رهبر حرکت اسلامی «النهضه» تونس است که به همت استاد سید هادی خسروشاهی ترجمه و به جامعه فرهنگی کشور ارائه شده است.

به گزارش مرکز بررسی های اسلامی قم، مقالات این کتاب به مناسبت‏های مختلف به همت استاد خسروشاهی، ترجمه و در روزنامه اطلاعات منتشر شده است و به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به صورت کتاب مستقلی توسط انتشارات موسسه اطلاعات روانه بازار کتاب شده است.

مباحث کتاب درباره انقلاب اسلامی ایران و رهبری این حرکت است که از دیدگاه مولف، موجب تجدید حیات جهان اسلام در عصر ما گردیده است و به همین دلیل، مترجم نام این کتاب را «حرکت امام خمینی و تجدید حیات اسلام» انتخاب نموده است.

این کتاب از یک مقدمه (درباره مولف و کتاب) و چهار بخش تشکیل شده است. بخش اول این کتاب، «امام خمینی و رهبری حرکت های اسلامی، اخوان المسلمین، جماعت اسلامی و حرکت اسلامی ایران»، نام دارد که نویسنده به مقایسه تطبیقی سه حرکت اسلامی برجسته معاصر در جهان اسلام می‏پردازد و برجستگی‏ها و تمایزات امام خمینی و انقلاب اسلامی را نسبت به دیگر حرکتهای اسلامی معاصر به اثبات می‏رساند. مقاله «انقلاب اسلامی ایران، پیشتاز حرکت جهانی اسلام»، بخش دوم و مقاله «تجدید حیات اسلام: حاکمیت علما یا روشنفکران» عنوان بخش سوم کتاب حاضر را تشکیل می‏دهند. بخش چهارم کتاب هم گفتگوی نشریه «العقیده» الجزیره با استاد راشد الغنوشی درباره حرکت اسلامی تونس و ایران اسلامی است که طی آن دیدگاه‏های حرکت اسلامی «النهضه» درباره انقلاب اسلامی ایران تبیین می‏شود.

ادامه »